Téma zdraví a nemocí je pro děti velmi důležité. Učí je, jak se starat o své tělo, chránit se před nemocemi a pomáhat druhým, když nejsou v pořádku. My jsme si s dětmi povídali o tom, co dělat, když kamarád onemocní, jak se bacily šíří a jak se můžeme společně chránit. Dětí se formou her, tvoření a povídání naučily, že být zdravý je nejen radost, ale i odpovědnost vůči sobě a ostatním. Každý den jsme se zaměřili na jednu oblast (hygienu, zuby, ovoce a zeleninu, moje tělo a IZS), která dětem přiblížila, jak pečovat o své zdraví a co dělat, když se necítíme dobře. Vše jsme probírali hravou formou s využitím obrázků, modelů, pohybových her a tvořivých aktivit.
V rámci „Vitamínového dne“ jsme si povídali o tom, proč jsou ovoce a zelenina důležité pro naše zdraví. Děti ochutnávaly různé druhy ovoce a zeleniny a popisovaly jejich chuť, čímž rozvíjeli smysly. Společně jsme vytvořili plakát „zdravé a nezdravé potraviny“ tím, že děti vystřihovaly obrázky z letáků a lepily je na papír. Poznávání lidského těla jsme zahájili hravou formou, která děti zaujala a vtáhla do tématu. Společně jsme objevovali, jak naše tělo funguje a proč je důležité o něj pečovat.
Nezapomněli jsme také seznámit děti s tím co je a jak funguje Integrovaný záchranný systémem (IZS). Kdo všechno do něj patří a v případě problémů na jaké telefonní číslo se obrátit. Děti si vyzkoušely dramatizaci volání na linku 155 a učily se, co říct při žádosti o pomoc.
Kreativitu a výtvarné cítění jsme rozvíjeli při výtvarných činnostech a to při kreslení ovocného koše a výroby zdravotnického kufříku. Pokud nám počasí dovolilo, snažili jsme se trávit čas venku, kde jsme si užívali první sněhové vločky.Téma zdraví a nemoci bylo pro děti zábavné a zároveň poučné. Děti se naučily, jak pečovat o své tělo, co jíst pro zdraví a jak správně reagovat v krizových situacích. Děti si vše vyzkoušely na vlastní kůži a díky hravým činnostem si téma dobře zapamatovaly. Přestože téma bylo pečlivě připravené, zjistili jsme, že děti tento okruh příliš nezaujal. Některé aktivity sice zaujaly svou hravostí nebo zapojením pohybových činností, avšak povídání a výkladové části byly pro děti méně atraktivní. Uvědomujeme si, že je třeba přistupovat k takto odbornějším tématům ještě více hravou a poutavou formou a proto se těšíme na další společné objevování nových témat!
Učitelky třídy Sluníčko