Novinky

          • Karneval ve třídě Sluníčko

          • Ve čtvrtek 13. 2. 2025 se ve třídě Sluníčko konal Karneval. Letošní karneval se nesl v duchu prožitkové, zážitkové a zábavného učení, které nám pomohlo rozvíjet spolupráci a podpořit smysly. Než nám ale samotná zábava mohla vypuknout, tak bylo potřeba připravit občerstvení a výzdobu na stoly. Do této přípravy se zapojily pod dohledem paní učitelek všechny Sluníčka. Děti se naučily skládat ozdobně ubrousky a připravovat jednohubky. Po společném přípitku a vtipném fotokoutku nám karnevalová zábava mohla plně začít. Děti si mohly vyzkoušet hry, aktivity jako je hod balonku do klauna, slalom se lžičkou na balančních podložkách, cvik Medvěd (míček na zádech), hru s kruhy (cílem bylo pomocí skoku posbírat všechny kruhy a dát je na kužel), nebo přenos balonku v uvízlém kruhu. Největší úspěch ale měla hra Klaunův nos, kdy se děti ve spolupráci snažily za pomoci nahýbaní krabice dostat balonek ven. Děti zde vymýšlely nové obměny hry. V rámci výtvarné činnosti si děti společně vybarvily klauna, který se jim moc povedl. Karneval jsme zakončili závěrečnou diskotékou a předáním účastnického diplomu a menšího dárečku. Podle zpětné vazby děti hodnotíme letošní karneval velmi pozitivně a doufáme, že si děti odnesly nejenom dáreček, ale i krásné vzpomínky a zážitky.

             

            Děkujeme rodičům za poskytnuté občerstvení a krásné kostýmy.

            Učitelky třídy Sluníčko

          • Hurá, je tu karneval!

          •      V prvním únorovém týdnu jsme téma zaměřili na karnevalové veselí a také se seznámily s některými tradicemi v období Masopustu.Celým týdnem nás provázel papírový maskot klauna, který dětem ukládal různé úkoly a hry. Na slavnostní zakončení týdne jsme společně uspořádali Karneval. Děti přišly v krásných a kreativních maskách, které přispěly k radostné atmosféře. Děti se pochlubily svými kostýmy promenádou v maskách, zasoutěžily si a zahrály si zajímavé hry. Vyrobily si jednoduché masky a škrabošky a rekvizity do fotokoutku. Jako na správné veselici nechybělo občerstvení a taneční zábava.

                Celkově byl karneval velice povedený a splnil svůj účel – přinést dětem radost, zábavu a posílit přátelské vztahy ve školce. Mockrát děkujeme rodičům, kteří se podíleli na přípravě kostýmů.

            Učitelky třídy Krtečci

          • Vystoupení na maškarním plese

          •    Dne 15. 2. 2024 proběhlo vystoupení dětí z Mažoretek a Gymnastiky na dětském maškarním plese. I přes velkou nemocnost se akce vydařila. Mažoretky tancovaly na známou píseň Gimme! Gimme! Gimme! od skupiny ABBA a gymnasté cvičili s gymnastickými stuhami na upravenou verzi skladby Ballade pour Adeline. Vystoupení se divákům velice líbilo a děti sklidily bouřlivý potlesk.

            Mgr. Renáta Turková, lic. Lucie Šigutová

          • Karneval u Medvídků

          •   První týden v únoru jsme se věnovali asi nejoblíbenějšímu tématu dětí. Masopust, plný barev, kostýmů a smíchu, je ideální příležitostí k rozvoji kreativity a radosti dětí. Masopust v mateřské škole je vítanou příležitostí, jak zapojit děti do tradičního veselí a oslav. Tento karnevalový svátek, který má své kořeny v lidové kultuře, přináší spoustu radosti jak dětem, tak pedagogům. K čemu se ale vůbec Masopust vztahuje? Je to čas, kdy se převlékáme do různých masek, tancujeme, zpíváme a užíváme si neformální atmosféru před příchodem postního období. A co je na tom podle vás nejlepší? Jsou to ty barevné kostýmy a vtipné převleky, které dají kouzlo celé akci!

                Toto téma jsme ve třídě Medvídků pojali formou zábavy, kdy jsme hráli spoustu pohybový a smyslových her. Pomocí demonstračních obrázků a videí jsme si přiblížili lidovou tradici (masopustní průvod a jeho tradiční masky). Nezapomněli jsme ani na rozvoj výtvarných dovedností, u kterých jsme využili i dechové dispozice dětí při tvorbě klauna. Kreativitu a fantazii využily při výrobě výzdoby na svůj karnevalový den. Naučili jsme se básničky s pohybem a hudební dovednosti prohlubovali s orffovy hudební nástroji.

               Ale největší zábavu děti zažily na našem třídním karnevalu. Vstup do třídy byl v masce, ve které děti čekala spousta zábavy na různých stanovištích. Myslím si, že tento týden si děti velice užily.

            lic. Barbora Kocurková

          • Lednové dovádění u Medvídků

          •     V Lednu jsme si dali za cíl seznámit děti s tradici Tří králů. Získaní poznatku o zimních sportech, seznámení se zimní Olympiádou, mít povědomí o zdravém životním stylu, otužování.

                Nejprve jsme si povídali o mudrcích, kteří se šli poklonit králi a odevzdat mu své dary. Tento příběh děti moc nezaujal ale chtěli jsme jim přiblížit, jak vznikla tradice Tří králů. Moderní pojetí už děti bavilo hodně. Povídali jsme si o Tříkralové sbírce a předvedli jsme si, jak nás navštěvují Tří králové u nás doma. Vyrobili jsme si koruny s písmeny králů, oblékli hábit a šli zpívat píseň My Tři králové k postavenému domečků z kostek. Dramatizace děti velice zaujala a tuto aktivitu chtěly předvádět každý den. V rámci rozvoje jemné motoriky, tvořivosti a fantazie si každé dítě vyrobilo svou královskou korunu.

                Nadále jsme se věnovali zimním sportům. Pomocí obrazového materiálu na IT se děti seznámily s typickými sporty, které patří k zimě. Povídali jsme si o rozdílech mezi letními a zimními sporty, jaký je rozdíl v oblékání, který sport se jim líbí a chtěly by ho umět. S demonstračními obrázky určovaly vybavení a ochranné pomůcky u jednotlivých sportů. Velmi je bavila pantomima, kde předváděly hokej, lyžování, krasobruslení, sáňkování apod. Prováděli jsme dechová a artikulační cvičení, vytleskávaly slova spojená se zimními sporty a říkali si první a poslední hlásku ve slově. Děti si samy vytvořily překážkovou dráhu přes „zamrzlou vodu“ a o to více je bavilo trénovat rovnováhu a soustředěnost. S dětmi jsme si při řízeném rozhovoru popovídali o Olympiádě dětí a mládeže 2025 v MSK – IT (www.decko.cz). Ukázaly jsme si znaky (kruhy) olympiády. Ve třídě jsme si malou olympiádu uspořádaly, kde si děti vyzkoušely lyžování mezi brankami (lyže z kartónu papíru), trefování se „pukem“ (zmuchlaným papírem)do branky i do krabice a také si vyrobily medaile podle vlastní fantazie. Děti třídily zimní sporty podle toho, kde je provádíme – na ledu, na sněhu apod. Z magnetické stavebnice si postavily sportovní halu a velké olympijské sportoviště z dřevěných, molitanových kostek a dek. Velmi je bavila výroba rukavice, kterou si podle šablony obkreslily, vystřihly a zapouštěly do ní různé vodové barvy podle vlastní fantazie. Také si vybarvily obrázek krasobruslařky/hokejisty, vystřihly, nalepily na namalovanou plochu „ledu“ temperovými barvami a nalepily vatu jako sněhové vločky. Zapojily se do pokusu, jak vzniká led. Daly vodu do kelímku za okno a sledovaly, jestli zamrzá, a když se dá opět do třídy, jak roztává. Velmi je zaujala smyslová hra „Co chybí“, a PH „Mrazík“. Naučily se báseň s pohybem „Bílá zima“.

                Při pobytu na školní zahradě děti měly největší radost z jízdy na lopatách, válení sudů ve sněhu, z koulování (dbáno na bezpečnost), stavěly sněhuláka, vyšlapovaly sněhové cestičky kolem MŠ. Vyzkoušely si společně s dětmi ze třídy Krtečci malování vodovými barvami do sněhu a pokusu zamrznutí.

                V následujících únorových týdnech nás čekají témata zaměřená na období masopustu, karnevalu a pohádek. Tyto témata jsou hodně hravé a doufáme, že děti budou bavit.

            Učitelky třídy Medvídků

          • Leden u Krtečků

          •     Ve druhém lednovém týdnu bylo cílem seznámit děti hravou formou s tradicí Tří králů. Téma děti zaujalo, velice si oblíbily pohybovou hru „Král sedí na trůně“, a také dramatizace k příběhu, kdy si příběh samy zahrály. Některé děti na konci týdne dokázaly pojmenovat Tři krále i dary, které přinesli.

                Následovalo téma zimy. V první týdnu se děti seznámily se zimním počasím, u kterého jsme hojně využívali oblíbený, psychomotorický padák k hudebně pohybovým hrám. Povídali jsme si o sněžení, foukání a mrazu-ledovce. Děti se samy pokoušely znázornit mráz na okně technikou vody a soli. Oblíbily si koulovanou s papírovými koulemi, které samy vytvořily. Některým dětem dělalo problém říct, jaké je aktuální počasí po nahlédnutí z okna.

               Během druhého týdne si děti procvičily názvy zimního oblečení, barvy, vytleskávání slov, ale nejvíc je oslovila činnost „Popletená paní učitelka“, která přišla za dětmi nevhodně oblečená. Nevěděla, na jaké místo se různé části zimního oblečení oblékají, a proto ji měly děti za úkol pomoci. V tomto týdnu děti chtěly každý den opakovat pohybovou hru „Mrazík“. Všechny děti dokázaly vytleskat i pojmenovat názvy zimního oblečení.

                Ve třetí části tohoto tématu jsme se zaměřili na pohybové aktivity. V jednotlivých dnech jsme si povídali o bruslení, hokeji, koulované a lyžování. Toto téma jsme završili uspořádáním zimní sportiády, ve které si děti mohly vyzkoušet několik sportovních dovedností jako například: hod na terč, lyžařské závody nebo třeba překážkovou dráhu. Děti byly odměněny medailí. V závěru týdne se do sportovních závodů zapojili i ty děti, které sportovní hry nemají v oblibě a většinou se jich neúčastní.

                Počasí nám přálo, a tak jsme trávili spoustu času také venku, kde jsme využili napadnutý sníh k různým zábavným i tvořivým aktivitám. Děti se většinou s chutí aktivně zapojovaly do všech činností.

               V následujících týdnech nás čekají témata zaměřená na období masopustu, karnevalového veselí a pohádek.

            Učitelky třídy Krtečci

          • Lednová dobrodružství ve třídě Sluníčko

          •  Leden byl měsícem plný zajímavých aktivit, které dětem nejen přiblížily tradiční svátky a zimní radovánky, ale také rozvíjely jejich kreativitu, pohybové dovednosti a logické myšlení.První téma se zaměřilo na tradici Tří králů. Povídali jsme si o příběhu mudrců a darech, které na své cestě nesli. Také jsme si představili Tříkrálovou sbírku, která probíhá po celé naší republice. Děti si tímto způsobem rozvíjely slovní zásobu, porozumění tradicím a schopnost vyprávět příběh. Nejvíce zajímavou činností se stala tzv. Cesta králů, kde se děti snažily najít cestu za pomocí demonstračních karet. V tvořivých aktivitách jsme z papírových harmonik vyrobili vlastní postavičky králů, čímž si procvičili jemnou motoriku a výtvarné cítění. Společně jsme také vytvořili velkou hvězdu, kterou jsme využili v dramatizaci příběhu. Celkově dramatizace příběhu děti velmi zaujala a aktivitu jsme několikrát opakovali.

                Následně jsme se věnovali zimním sportům a znakům zimy. Povídali jsme si o různých zimních sportech, jejich rozdělení a pomůckách, které se při nich používají. Děti se také dozvěděly o důležitosti bezpečnosti při zimních aktivitách. Abychom téma prožili na vlastní kůži, připravili jsme překážkovou dráhu zaměřenou na různé povrchy a rovnováhu. Děti si tak trénovaly koordinaci pohybu a stabilitu. Soutěž v lyžování na papírových lyžích pak přinesla spoustu radosti a posílila hrubou motoriku i týmovou spolupráci. Kreativní tvoření pokračovalo výrobou papírových bruslí a rukavic, při čemž si děti procvičily stříhání, lepení a jemnou motoriku. Společně jsme téma zakončili zajímavým pokusem s přeměnou vody na led. Děti tak získaly praktické zkušenosti s fyzikálními jevy a rozvíjely své pozorovací schopnosti.

                Během celého měsíce jsme chodili ven, kde jsme plně využili krásné zimní počasí k bobování a samozřejmě k stavění sněhuláků.

                V měsíci lednu se uskutečnila akce Rytmické bubnování, které rozvíjelo smysl pro rytmus, sluchové vnímání a koordinaci pohybů. Děti si užily nejen hudební zážitek, ale také si procvičily rytmus, soustředění a poznaly nové hudební nástroje. V posledním týdnu nás čekala návštěva Světa techniky. Děti si užily příjemné a edukační dopoledne. 

              Leden byl měsícem plným objevování, pohybu a tvoření, který přinesl dětem spoustu nových dovedností, ale i zážitků. Těšíme se, co nám přinese nový měsíc.

            Učitelky třídy Sluníčko

          • Lyžařský výcvik

          •    V letošním školním roce se lyžařského výcviku zúčastnili žáci 4. a 5. ročníku. Celý týden se na lyžařském výcviku učili lyžovat na krásných horských svazích Opálená. Ti, co na lyžích stáli poprvé, se naučili základy, zatímco pokročilejší lyžaři si mohli zlepšovat styl a zkoušet jízdu prostřednictvím her a programů, které ještě více posílily přátelské vztahy mezi spolužáky. Počasí jim přálo. V pátek se konaly závody, na které se všichni těšili.

               Na prvním místě se umístila žákyně ze 4. třídy Izabella Kusáková, na 2. místě se umístila žákyně 5. třídy Sára Hemerková a na 3. místě se umístila žákyně 4. třídy Laura Kociánová. Všechny děti dostaly diplom a sladkou odměnu za účast. Lyžařský výcvik se velice podařil!

            lic. Lucie Šigutová

          • Zápis do 1. třídy pro školní rok 2025/2026

          • Zápis do 1. třídy na školní rok 2025/2026 bude probíhat prezenční formou v úterý 8. dubna 2025 od 14 do 17 hodin v budově ZŠ.

            K zápisu se registrujte na určitý čas přes rezervační systém EduPage. Rezervační systém bude spuštěn 17. 3. 2025 ZDE.

            K zápisu přineste:

            • občanský průkaz zákonného zástupce, pokud má dítě jiné trvalé bydliště, také občanský průkaz dítěte nebo potvrzení o trvalém bydlišti
            • rodný list dítěte
            • v případě žádosti o odklad povinné školní docházky posouzení školského poradenského zařízení a odborného lékaře nebo klinického psychologa
            • pokud byl dítěti udělen odklad povinné školní docházky na jiné škole, písemné rozhodnutí o udělení tohoto odkladu

            Žádost o odklad lze rovněž sepsat na místě, případně se poradit se zkušenými pedagogy.

            Osobní účast dítěte na zápise není nutná, ale doporučujeme ji.

            Těšíme se na Vás.

            Kolektiv učitelů

          • Výlet do Světa techniky v Ostravě 

          • Ve čtvrtek 30. ledna 2025 jsme se s dětmi vydali na dopolední výlet do Světa techniky v Ostravě. Na místo jsme dorazili autobusem a hned po příjezdu jsme se rozdělili do dvou skupin, které čekaly zajímavé vzdělávací programy.

            První skupina se vydala na cestu do světa včel a medu v programu Putování za medem. Děti se zde dozvěděly mnoho zajímavostí o včelách, jejich životě a práci. Vyzkoušely si hledání rostlin pomocí UV baterky, což jim pomohlo pochopit, jak včely vnímají květiny. Také se seznámily s malým robotem Bee-Bot, kterému musely naplánovat cestu, což rozvíjelo jejich logické myšlení a orientaci v prostoru.

            Druhá skupina měla program Doktorská školička, kde se děti ponořily do tajů lidského těla. Se zájmem skládaly magnetickou postavu člověka. Dalším zpestřením byla hra čichové pexeso, kde děti hádaly vůně a tím si procvičily svůj čich a paměť. Velká část programu byla zaměřena na smysly. 

            Mezi programy měly děti možnost strávit čas v Dětském Světě, kde si mohly vyzkoušet různé role a profese. Procházely tematickými koutky jako například doktor, restaurace, farma, stavba domu, těžba uhlí, televizní a hlasatelský svět. Každý si našel něco, co ho zaujalo, a mohl si hravou formou vyzkoušet nové zkušenosti.

            Celé dopoledne se neslo ve znamení zábavy, objevování a učení. Děti odjížděly plné zážitků a nových vědomostí. Výlet do Světa techniky byl skvělým propojením vzdělávání a hry a rozhodně se sem rádi někdy vrátíme!

             

            Martina Tkačová, Dis.

          • Žáci objevovali svět 3D tisku v DIGI kroužku

          •   V rámci našeho DIGI kroužku měli žáci jedinečnou příležitost jako první nahlédnout do fascinujícího světa 3D tisku díky zakoupení nové 3D tiskárny do naší školy. Během výuky se seznámili s principy fungování 3D tiskáren, prozkoumali online databázi modelů a dokonce se mohli podívat na přípravu a tisk vybraných výtvorů.

              Naše nová 3D tiskárna vzbudila velký zájem. Žáci se dozvěděli, jak se digitální modely převádějí do fyzických objektů, a zjistili, že 3D tisk nenajde uplatnění jen v technice, ale také ve školství, medicíně či umění. S nadšením sledovali, jak tiskárna vrstvu po vrstvě vytváří vybrané modely.

              DIGI kroužek tak dětem nejen ukázal moderní technologii v praxi, ale také rozvíjel jejich kreativitu a logické myšlení. Už teď se těšíme na další projekty, které společně vytvoříme!

            Mgr. MgA. Lenka Eliášová

      • Kontakty

        • ZŠ Mjr. Ambrože Bílka a MŠ Metylovice, přísp. org.
        • tel.: 558 686 124
        • Metylovice 620
          73949 Metylovice
          Czech Republic
      • Přihlášení