V Lednu jsme si dali za cíl seznámit děti s tradici Tří králů. Získaní poznatku o zimních sportech, seznámení se zimní Olympiádou, mít povědomí o zdravém životním stylu, otužování.
Nejprve jsme si povídali o mudrcích, kteří se šli poklonit králi a odevzdat mu své dary. Tento příběh děti moc nezaujal ale chtěli jsme jim přiblížit, jak vznikla tradice Tří králů. Moderní pojetí už děti bavilo hodně. Povídali jsme si o Tříkralové sbírce a předvedli jsme si, jak nás navštěvují Tří králové u nás doma. Vyrobili jsme si koruny s písmeny králů, oblékli hábit a šli zpívat píseň My Tři králové k postavenému domečků z kostek. Dramatizace děti velice zaujala a tuto aktivitu chtěly předvádět každý den. V rámci rozvoje jemné motoriky, tvořivosti a fantazie si každé dítě vyrobilo svou královskou korunu.
Nadále jsme se věnovali zimním sportům. Pomocí obrazového materiálu na IT se děti seznámily s typickými sporty, které patří k zimě. Povídali jsme si o rozdílech mezi letními a zimními sporty, jaký je rozdíl v oblékání, který sport se jim líbí a chtěly by ho umět. S demonstračními obrázky určovaly vybavení a ochranné pomůcky u jednotlivých sportů. Velmi je bavila pantomima, kde předváděly hokej, lyžování, krasobruslení, sáňkování apod. Prováděli jsme dechová a artikulační cvičení, vytleskávaly slova spojená se zimními sporty a říkali si první a poslední hlásku ve slově. Děti si samy vytvořily překážkovou dráhu přes „zamrzlou vodu“ a o to více je bavilo trénovat rovnováhu a soustředěnost. S dětmi jsme si při řízeném rozhovoru popovídali o Olympiádě dětí a mládeže 2025 v MSK – IT (www.decko.cz). Ukázaly jsme si znaky (kruhy) olympiády. Ve třídě jsme si malou olympiádu uspořádaly, kde si děti vyzkoušely lyžování mezi brankami (lyže z kartónu papíru), trefování se „pukem“ (zmuchlaným papírem)do branky i do krabice a také si vyrobily medaile podle vlastní fantazie. Děti třídily zimní sporty podle toho, kde je provádíme – na ledu, na sněhu apod. Z magnetické stavebnice si postavily sportovní halu a velké olympijské sportoviště z dřevěných, molitanových kostek a dek. Velmi je bavila výroba rukavice, kterou si podle šablony obkreslily, vystřihly a zapouštěly do ní různé vodové barvy podle vlastní fantazie. Také si vybarvily obrázek krasobruslařky/hokejisty, vystřihly, nalepily na namalovanou plochu „ledu“ temperovými barvami a nalepily vatu jako sněhové vločky. Zapojily se do pokusu, jak vzniká led. Daly vodu do kelímku za okno a sledovaly, jestli zamrzá, a když se dá opět do třídy, jak roztává. Velmi je zaujala smyslová hra „Co chybí“, a PH „Mrazík“. Naučily se báseň s pohybem „Bílá zima“.
Při pobytu na školní zahradě děti měly největší radost z jízdy na lopatách, válení sudů ve sněhu, z koulování (dbáno na bezpečnost), stavěly sněhuláka, vyšlapovaly sněhové cestičky kolem MŠ. Vyzkoušely si společně s dětmi ze třídy Krtečci malování vodovými barvami do sněhu a pokusu zamrznutí.
V následujících únorových týdnech nás čekají témata zaměřená na období masopustu, karnevalu a pohádek. Tyto témata jsou hodně hravé a doufáme, že děti budou bavit.
Učitelky třídy Medvídků