Velikonoce se ve třídě Medvídků nesly v duchu očekávání a radosti co si paní učitelky pro nás připravily. Děti se seznamovaly s velikonočními tradicemi a zvyky pomocí motivačních videí na Čt edu: „Chaloupka na vršku – Jak se pomlázky ztratily“ a na you tubu zhlédly velikonoční píseň s tanečkem „Vajíčka“. Povídaly jsme si o tradici pojmenování dnů (modré pondělí…), co se jim vybaví při slovu Velikonoce a jak u nich vypadá Velikonoční pondělí neboli šmigrust. Velice oblíbenými jsou u dětí tématické hádanky, které zdárně zvládají.
Naučily se lidové rozpočítadlo „Petrklíč“, velikonoční báseň pro kluky „Pomlázka“ a pro holky „Vajíčka“. Zahrály si Velikonoční Kimovu hru, seznámily se s velikonoční výzdobou, kterou jim přinesla do MŠ paní učitelka (ukázka několik druhů pomlázek, dřevěné velikonoční ozdoby, vajíčka z ovčí vlny) a vyzdobily si dřevěnými a keramickými ozdobami větvičky ve váze, které daly na okno ve třídě. Při DH: „Kutálej se vajíčko, kutálej, co patří k Velikonocům, povídej“ děti vyjmenovávaly symboly Velikonoc zábavnou formou a to kutálením umělým vajíčkem.
Při rozcvičce napodobovaly pohyby zvířátek ze dvorku, zahrály si PH: „Koledník ztratil mašličku“, PH: „Zajíček ve své jamce“, PH: „Slepička a vajíčko“, PH: „Chodí pešek s pomlázkou“ a nezapomněli jsme ani na oblíbené jógové cvičení „Pozdrav slunci“. Soutěživost dětí se projevila u překážkové dráhy, kde měly na lžíci položené umělé vajíčko a po překonání nástrah lžíci s vajíčkem předávaly dalšímu kamarádovi.
Ve výtvarné činnosti si obkreslily podle šablony vajíčko, vystřihly a pomocí krepového papíru a štětce namočeného ve vodě vajíčka zabarvovaly. Také podle předlohy skládaly rozstříhané vejce, fixi pomalovávaly vystřižené vejce z papíru a polepily je lisovanými kvítky a lístečky, z plastelíny modelovaly vajíčka a z PET víček zdobily velké vajíčko vyznačené lanem.
Pro děti byla na školní zahradě připravena „Stezka Felixe a jeho velikonoční poklad“ kde děti tvořily recepty a spojovaly stíny se surovinami, hledaly cestu bludištěm, kreslily hrad „Fialkové prababičky“, odhalovaly symboly, hledaly dobré či špatné vlastnosti, určovaly rozdíly mezi obrázky. Děti plnily úkoly, aby získaly klíč a odemkly další zámek. Tři klíče znamenaly laskavost, moudrost a odvahu a když vše splnily hledaly poklad schovaný na zahradě. Nakonec si ozdobily strom velikonočními vejci.
Krásné slunečné počasí nás vylákalo na školní zahradu, kde probíhalo smyslohraní v krabicích se zrním, luštěninami, rýži a drobnými hračkami. Pozorovaly jsme pučící jarní přírodu, zalévaly ve vyvýšených záhonech nasazené jahodníky a užívaly si spoustu zábavy na herních prvcích školní zahrady.
Učitelky třídy Medvídci