V těchto 14 dnech jsme si s dětmi užily krásného jarního počasí a velkou část činností jsme prožily venku na školní zahradě a při vycházkách po okolí MŠ v Metylovicích.
Děti motivovalo výukové video o konci zimy a probouzení jara na ČT EDU - Broučci: „A bylo jaro“ a pohádka „O jarním sluníčku“. Při ukázkách demonstračních obrázků se děti seznámily s prvními jarními květinami – sněženky, bledule a se změnami v jarní přírodě. Podvědomě si vytvářely kladný vztah k přírodě a její ochraně. U pobytu venku si všímaly zpěvu ptáků probouzející se přírody, první trávy, pupenů na větvích. Při rozhovoru jsme si pověděli jak se na jaře oblékáme.
Naučily se báseň „Přišlo jaro“ a lidové rozpočítadlo „Petrklíč“. Z PET víček si podle vlastní fantazie poskládaly květinu a ve výtvarné činnosti si pomocí vidličky a jejího obtiskování v temperové barvě vytvořily tulipány z kterých měly velkou radost.
Rozcvičky byly přizpůsobeny jarnímu tématu – jógové cvičení s příběhem podle karet s jarní tématikou a jógová sestava „Pozdrav slunci“.
Nejvíce zábavy si užily při pohybových hrách – „Včeličky“, „Broučci sbírají ranní rosu“ nebo „Barevná louka“ a při hře „Jarní Dobble“. Při zážitkové pedagogice si samy vyzkoušely pokus rozkvétání květiny z papíru, kterou si za dohledu učitelky vystřihly, vybarvily, poskládaly a složenou květinu položily do vody. Velkou radost měly, když se okvětní lístky rozevíraly a otevřený květ plaval po vodě. Pro děti to byl úžasný zážitek.
Dalším zážitkem bylo pro děti vysazování semínek květin Afrikánů do truhlíku, kdy se seznámily s postupem sázení a sami si vše vyzkoušely až po finální zalití semínek a příslibu starání se o truhlík a tím si upevnily poznání co květiny ke svému růstu potřebují.
Při pobytu na školní zahradě si děti užily smysl hraní v zahradním altánu – skládaly kytičky a broučky z těstovin, obtiskovaly a malovaly květiny temperovými barvami na velký formát výkresu, kde také popustily uzdu své fantazii a tvořivosti. Svou zvídavost projevily pozorováním hmyzu a broučků v trávě pomocí lup. Také je bavilo vypichování jarních obrázků (list, housenka, beránek) barevnými hříbky. Zdokonalovaly se v počítání, rozlišování tvarů (trojúhelník, kruh, čtverec, obdélník).
Společným zpíváním u klavíru s dětmi třídy Krtečci si rozvíjely svou muzikálnost poznáváním melodií písní již naučených a nácvikem nových.
Všechny tyto aktivity podpořily přirozenou zvídavost a nadšení z objevování živé přírody. Vzdělávací cíle byly naplněny, děti si prohloubily své znalosti o jarní přírodě, kdy největší úspěch měly praktické, pohybové aktivity a tvoření venku na školní zahradě.
Učitelky třídy Medvídci