Březen je měsíc knihy. Děti si z domu přinesly svou oblíbenou knihu, čímž se podělily o své zážitky a vytvořily si vzájemné propojení prostřednictvím literatury. S knihami jsme se společně seznamovali a povídali si o nich. Společné čtení známých pohádek a jejich dramatizace pomohly rozvíjet slovní zásobu, představivost a komunikační dovednosti.
Děti baví listování v obrázkových knihách, nejraději mají, když s nimi paní učitelky sedí a vyprávějí si společně o tom, co vidí na obrázcích. Diskuse o pohádkových postavách a jejich charakterech přispěla k lepšímu porozumění pohádkového obsahu. Také mají moc rády, když jim dáme prostor k vymýšlení vlastních závěrů pohádek, kdy si poté prozradíme, jak to bylo doopravdy, čímž rozvíjíme fantazii i předčtenářské dovednosti. Každé ráno ve třídě nesměly chybět knižní koutky, kde bylo možné si samostatně číst v interaktivních knihách s využitím Albi tužky. Děti také v knihách plnily různé úkoly spjaté s obrázky.
V rámci námětových her si krtečci zahráli na knihovnu, ve které si kupovali knihy dle zadání, či dle vlastního zájmu.
Tvoření je pro děti nedílnou součástí jejich pobytu v MŠ, a tak si každý vytvořil svou první knížku, do které si děti lepily různá písmena, tvary, ozdoby a někteří se snažili o psaný text.
Výroba první vlastní knížky umožnila dětem vyjádřit svou kreativitu a naučila je základům struktury knih.
V tomto období proběhla i zahradní akce Odemykání zahrady, která byla obohacená o venkovní aktivity v krásném počasí.
Završením tohoto plánu byla návštěva pohádkové babičky. Přítomnost pohádkové babičky, která dětem přečetla pohádku, byla velmi vítaným zážitkem. Děti vyjádřily vděk vyrobenými srdíčky.
Celkově byl plán úspěšný, děti prožily pestré dny plné čtení, tvoření a her, což pozitivně ovlivnilo jejich vztah ke knihám a rozvoj jejich kreativních a sociálních dovedností.
Bc. Jarmila Skulinová





