Novinky

          • Pracovití Krtečci

          • Tematický vzdělávací blok „Pracovitý Krteček“ byl v naší třídě realizován v průběhu dvou týdnů a zaměřil se na přibližování světa práce a různých povolání dětem předškolního věku. Hlavním cílem bylo rozvíjet povědomí dětí o smysluplnosti práce, vzbudit zájem o různá povolání a zároveň podpořit tvořivost, kooperaci, jazykové dovednosti a praktické dovednosti prostřednictvím prožitkového učení a námětových her.   Děti se seznámily s rozmanitými profesemi – během jednotlivých dnů si samy vyzkoušely role zedníků, cukrářů, kuchařů, lékařů, veterinářů a farmářů. Praktické aktivity byly pečlivě připravené tak, aby odpovídaly věku dětí, podporovaly jejich samostatnost a zároveň rozvíjely jemnou motoriku a smyslové vnímání.   Velký úspěch sklidil „Cukrářský den“, během kterého si děti prožily kouzelný okamžik, kdy nám kouzelná trouba upekla opravdové muffiny, které byly dříve z plastelíny. Ty byly následně zdobeny krémem a ovocem, což dětem poskytlo nejen radost z tvorby, ale i rozvoj estetického vnímání a práce s kuchyňskými nástroji. Dalším oblíbeným dnem byl „Veterinární den“. Děti si přinesly svá plyšová zvířátka z domova a proměnily třídu ve veterinární ordinaci. V rámci této aktivity si hrály na ošetřování nemocných zvířat, ovazovaly jim „rány“, nasazovaly obvazy, a dokonce předepisovaly léky. Tato hra posílila jejich schopnost empatie, pečování o druhé a kooperaci. Jedním ze slabších dnů byl „Zednický den“, kdy děti neměly takový zájem se angažovat do hry.Závěr projektu patřil návštěvě Farmáře, který děti poutavým způsobem provedl světem zemědělství. Děti měly možnost vidět a poznat různé nástroje a plodiny, a také si samy vyzkoušely sázení ředkviček a jiné aktivity při farmářském „smyslohraní“. Velkým zážitkem bylo hledání „žížal“ ve formě špaget v hlíně, což podporovalo smyslové vnímání a objevování.   Hojně jsme využívali nádherného jarního počasí a trávili spoustu času na zahradě.   Z pohledu pedagogického týmu téma naplnilo vzdělávací cíle RVP PV a přispělo k rozvoji kompetencí dětí v oblasti poznávání, komunikace i sociálních dovedností.Následuje téma „Já, moje rodina a kamarádi“.            

            Učitelky třídy Krtečci 😊

          • Povolání a čarodějnický den u Medvídků

          • V uplynulých prvních dvou týdnech v květnu jsme se v naší mateřské škole věnovali velmi zajímavému a poutavému tématu „Povolání“. Děti měly možnost seznámit se s různými profesemi, které dospělí vykonávají, a pochopit, proč je každá práce důležitá pro naši společnost.
            Na začátku jsme si společně povídali o tom, co to povolání znamená. Děti sdílely, čím by chtěly být, až vyrostou, a kdo jaké povolání vykonává v jejich rodině.

            Třídili jsme pomůcky a přiřazovali je k daným povoláním. V kreativním tvoření jsme si zahráli na módní návrháře. Děti kreslily lidskou postavu, které tvořily oblečení z krepového papíru.
            Vyzkoušely si různá povolání při hře – hasiče, u kterého si vyzkoušely hasit požár stříkáním z rozprašovače na vyrobené ohně z krabic. Farmáře – stavba farmy a obkreslování stínu zvířat. Zahradník – stavba okrasné zahrady. Kuchař – vaření v hrnci s vodou a přírodninami nebo pečení bábovek v troubě z krabice.

            Téma povolání děti velmi zaujalo a přirozeně je vedlo k přemýšlení o světě dospělých.

            V pátek 2.5. nás čekal čarodějnický den. V rámci projektového dne se děti převlekly za čarodějnice a čaroděje a užili jsme si pestrý program. Děti měly čarodějnické hry a úkoly – poznáváni bylin, vaření lektvaru, lepení pavouku na pavučinu, namotávání pavouku, pokus se zabarvením vody nebo čarodějnickou stezku okolo školky.

                                                                                                           lic. Barbora Kocurková

          • Navštívil nás ilustrátor Adolf Dudek

          • V pondělí 28. 4. 2025 se v rámci dopoledního programu konalo představení ilustrátora Adolfa Dudka. Akce se zúčastnila celá MŠ. Název programu bylo „Hrajeme si na malíře“. Téma zaujalo jak předškoláky, tak i malé Krtečky. Představení bylo nejen poučné, ale i hravé, vtipné a zábavné. Děti se dokázaly vžít do tématu, odpovídaly na otázky a někteří si vyzkoušely roli ilustrátora.
            Návštěva pana ilustrátora Dudka se všem dětem líbila a děti odcházely nejen s úsměvem na tváři, ale i krásnou vzpomínkou. Děkujeme.

            Kolektiv učitelek MŠ

          • Velikonoce u Medvídků

          •    Velikonoce se ve třídě Medvídků nesly v duchu očekávání a radosti co si paní učitelky pro nás připravily. Děti se seznamovaly s velikonočními tradicemi a zvyky pomocí motivačních videí na Čt edu: „Chaloupka na vršku – Jak se pomlázky ztratily“ a na you tubu zhlédly velikonoční píseň s tanečkem „Vajíčka“. Povídaly jsme si o tradici pojmenování dnů (modré pondělí…), co se jim vybaví při slovu Velikonoce a jak u nich vypadá Velikonoční pondělí neboli šmigrust. Velice oblíbenými jsou u dětí tématické hádanky, které zdárně zvládají.

               Naučily se lidové rozpočítadlo „Petrklíč“, velikonoční báseň pro kluky „Pomlázka“ a pro holky „Vajíčka“. Zahrály si Velikonoční Kimovu hru, seznámily se s velikonoční výzdobou, kterou jim přinesla do MŠ paní učitelka (ukázka několik druhů pomlázek, dřevěné velikonoční ozdoby, vajíčka z ovčí vlny) a vyzdobily si dřevěnými a keramickými ozdobami větvičky ve váze, které daly na okno ve třídě. Při DH: „Kutálej se vajíčko, kutálej, co patří k Velikonocům, povídej“ děti vyjmenovávaly symboly Velikonoc zábavnou formou a to kutálením umělým vajíčkem.

                Při rozcvičce napodobovaly pohyby zvířátek ze dvorku, zahrály si PH: „Koledník ztratil mašličku“, PH: „Zajíček ve své jamce“, PH: „Slepička a vajíčko“, PH: „Chodí pešek s pomlázkou“ a nezapomněli jsme ani na oblíbené jógové cvičení „Pozdrav slunci“. Soutěživost dětí se projevila u překážkové dráhy, kde měly na lžíci položené umělé vajíčko a po překonání nástrah lžíci s vajíčkem předávaly dalšímu kamarádovi.

              Ve výtvarné činnosti si obkreslily podle šablony vajíčko, vystřihly a pomocí krepového papíru a štětce namočeného ve vodě vajíčka zabarvovaly. Také podle předlohy skládaly rozstříhané vejce, fixi pomalovávaly vystřižené vejce z papíru a polepily je lisovanými kvítky a lístečky, z plastelíny modelovaly vajíčka a z PET víček zdobily velké vajíčko vyznačené lanem.

               Pro děti byla na školní zahradě připravena „Stezka Felixe a jeho velikonoční poklad“ kde děti tvořily recepty a spojovaly stíny se surovinami, hledaly cestu bludištěm, kreslily hrad „Fialkové prababičky“, odhalovaly symboly, hledaly dobré či špatné vlastnosti, určovaly rozdíly mezi obrázky. Děti plnily úkoly, aby získaly klíč a odemkly další zámek. Tři klíče znamenaly laskavost, moudrost a odvahu a když vše splnily hledaly poklad schovaný na zahradě. Nakonec si ozdobily strom velikonočními vejci.

               Krásné slunečné počasí nás vylákalo na školní zahradu, kde probíhalo smyslohraní v krabicích se zrním, luštěninami, rýži a drobnými hračkami. Pozorovaly jsme pučící jarní přírodu, zalévaly ve vyvýšených záhonech nasazené jahodníky a užívaly si spoustu zábavy na herních prvcích školní zahrady.

            Učitelky třídy Medvídci

          • Doprava u Medvídků

          •    První týden v dubnu jsme se v naší mateřské škole ponořili do světa dopravy. Děti se během celého týdne seznamovaly s různými druhy dopravních prostředků – od automobilů, přes vlaky až po letadla a lodě.

               Program byl pestrý a plný zážitků. Povídali jsme si o pravidlech silničního provozu a děti si mohly vyzkoušet roli chodců i řidičů v improvizovaném dopravním hřišti v herně ve třídě. Třídili jsme dopravní prostředky podle jejich provozu – silnice, vzduch, koleje nebo voda. Seznámili jsme se s dopravními prostředky, na kterých už můžou jezdit děti a hravou formou si osvěžili ochranné pomůcky, které bychom měli používat.

               Během tohoto týdne jsme se snažili chodit často na procházky, vysvětlovat si bezpečnost na silnici a učili se správně přecházet silnici nebo poznávat některé dopravní značky. Na demonstračních obrazcích jsme si ukazovali situace, které mohou nastat, když nebudeme na silnici dávat pozor. Vysvětlili jsme si, co se stalo spatně a jak bychom jsme se měli chovat správně. Zopakovali jsme si informace o bezpečnostních složkách, naučili se jejich čísla a jak si zavoláme při nějaké nehodě pomoc.

               V kreativním tvoření jsme vyrobili horkovzdušný balón a vyráběli jsme prostředí silnici – přechod pro chodce, auto a semafor.

               Celý týden jsme zakončili smyslohraním – foukáním do lodiček ve vodě, létáním letadlem mezi mraky, bagrováním bagrem kamínku a jeho nakládání do tatry ale také skládání vláčkodráhy pro vlaky nebo silnice pro auto.

               Týden byl velmi zábavný, plný her, smíchu a nových poznatků. Děti si nejen užily spoustu zábavy, ale také se naučily mnoho důležitého o světě kolem sebe.

            lic. Barbora Kocurková

          • Velikonoce s Krtečkem

          • Velikonoční týden byl velice krátký, ale záživný. Děti se seznamovaly s velikonočními tradicemi a symboly, které k Velikonocům neodmyslitelně patří. Rána jsme začínali společnou velikonoční rozcvičkou za doprovodného velikonočního příběhu se zvířátky. Ukázali jsme si, jak se na Velikonoční pondělí hoduje a seznámili se s básničkou „Hody, hody“. V průběhu týdne nás při činnostech provázela pohybovými, didaktickými i smyslovými hrami velikonoční vajíčka, která děti měly zájem opakovaně zdobit různými technikami. Venku jsme si užívali velikonoční výzdobu, využívali herní prvky zahrady a sledovali probouzející se přírodu.

            Moc jsme si to s dětmi užily.

            Učitelky třídy Krtečci

          • Cestujeme s Krtečkem

          • Během dubnového dvoutýdenního bloku jsme se s dětmi věnovali tématu dopravy a cestování. Každý den jsme se zaměřili na jiný dopravní prostředek a třídili je podle pohybu (vzduch, země, voda).

            Rozcvičky i pohybové hry byly tematicky přizpůsobeny. V logopedických chvilkách děti napodobovaly zvuky dopravních prostředků. Děti si velmi oblíbily námětové hry (např. výlet letadlem k moři, kde jsme s dětmi viděli delfíny a dokonce si společně udělali i piknik na pláži. Během letu se o nás staraly letušky, které nám také dopřály něco dobrého na pití a občerstvení. Výlety autobusem nebyly o nic nudnější. Během cesty jsme projížděli klikatými zatáčkami a pan revizor dokonce odhalil černé pasažéry).

            Moc oblíbená u dětí je i nová píseň „Vláček“, kterou děti často spontánně zpívaly při volných hrách.

            Seznámily se se základními dopravními značkami a semaforem, což jsme procvičili v pohybových hrách, překážkových drahách, ale také při využívání jízdních kol, koloběžek a odrážedel při pobytu venku dle různých pravidel. Děti hojně využívaly herních prvků zahrady, a také nabízených venkovních činností v senzorickém altánku nebo u tvořivého stolečku.

            Téma bylo pro děti velmi atraktivní a přirozeně je motivovalo k pohybu, tvořivosti i učení.

            Učitelky třídy Krtečci

          • Velikonoce ve třídě Sluníčko

          • Ve třídě Sluníčko jsme si Velikonoce opravdu užili! Celý týden jsme si povídali o velikonočních tradicích, zvycích a symbolech jara. Děti už dobře ví, co je pomlázka, proč barvíme vajíčka nebo co symbolizuje kuřátko. Nechyběla ani zábavná velikonoční hra – hledání vajíček ukrytých v krupici. To byla teprve legrace!

            Tvořili jsme o sto šest – fantazii jsme opravdu meze nekladli. Vyrobili jsme krásná velikonoční vajíčka z papíru a nafukovacích balónků, do kterých jsme dali seno a posadili roztomilé kuřátko, které jsme si sami vyrobili z šišek. Každé bylo jiné a všechny byly nádherné!

            Zkoušeli jsme i netradiční techniku – sádrová vajíčka jsme barvili ponořením do vody s barevnými laky na nehty. Děti sledovaly, jak se na vajíčkách vytvářejí originální mramorové vzory, a moc je to bavilo.

            Tvořili jsme také velikonoční vajíčka z kartonu a bavlnek – děti pomocí bavlnek vytvářely různé ornamenty, které jsme pak společně vybarvovali temperovými barvami. Při této činnosti jsme rozvíjeli jemnou motoriku, kreativitu i cit pro detail a barvy. Z víček od PET lahví jsme skládali nejen velikonoční vajíčka, ale i veselou jarní zahrádku, čímž jsme podpořili prostorové vnímání, představivost a spolupráci mezi dětmi.

            Jarní počasí nás vylákalo ven – hodně jsme pobývali na zahradě, hráli si, pozorovali probouzející se přírodu, užívali si sluníčka a zahráli si spoustu veselých pohybových her.

            Velikonoce u Sluníček byly plné barev, radosti, tvoření a smíchu. Už teď se těšíme, co nového nám přinese další společné téma!

            Učitelky třídy Sluníčko

          • Doprava ve třídě Sluníčko

          •     První dubnový týden jsme se ve třídě Sluníčko věnovali tématu „Dopravní prostředky a bezpečnost“. Celý týden se děti zabývaly tematickými činnostmi, které jim hravou formou toto téma přiblížilo. Velkou motivací pro ně byly tajemné očíslované obrázky na tabuli, které nám vždy odkrývaly denní téma. Každý den jsme se věnovali jinému odvětví dopravy a bezpečnosti. Poslední den jsme se věnovali čistě bezpečnosti na silnici a dopravním značkám. Celé téma jsme zakončili dramatizací bezpečnosti na silnici. Za pomocí dřívek a lepící pásky se koberec ve třídě proměnil v malou silnici. Děti měly možnost samy ztvárnit provoz na silnici, chodce či semafor. Dramatizace všechny velmi bavila.

               Pokud počasí dovolilo, tak jsme chodili na procházky, kde jsme objevovali krásy Metylovic. Ve výtvarné činnosti si děti vytvořily vlastní silnice technikou tupování. Doplnily je o autíčka a semafor. Při této činnosti se podpořil rozvoj jemné motoriky, přesnosti a trpělivosti. Téma dopravy jsme propojili i s vědou a vyzkoušeli jsme si jednoduchý pokus. Děti samy tipovaly, které předměty se potopí a které zůstanou na hladině. Děti pracovaly ve skupinách, kde si určovaly role a učily se vzájemné spolupráci a komunikaci. Využili jsme zde metodu objevování a pokusu, která rozvíjí přirozenou zvídavost a logické myšlení.

                Po celý týden vládla ve třídě Sluníčko pohodová atmosféra. Šlo vidět, že se děti v tématu dobře orientují. Přesto je téma nenudilo a každý si v tom našel své kouzlo. Téma bezpečnosti samozřejmě pro nás nekončí. Nadále se tématu celkově věnujeme a děti tak motivujeme k dodržování nejen pravidel silničního provozu, ale i pravidel třídy.

            Učitelky třídy Sluníčko

          • Jaro se probouzí – Znaky jara

          •   V těchto 14 dnech jsme si s dětmi užily krásného jarního počasí a velkou část činností jsme prožily venku na školní zahradě a při vycházkách po okolí MŠ v Metylovicích.

            Děti motivovalo výukové video o konci zimy a probouzení jara na ČT EDU - Broučci: „A bylo jaro“ a pohádka „O jarním sluníčku“. Při ukázkách demonstračních obrázků se děti seznámily s prvními jarními květinami – sněženky, bledule a se změnami v jarní přírodě. Podvědomě si vytvářely kladný vztah k přírodě a její ochraně. U pobytu venku si všímaly zpěvu ptáků probouzející se přírody, první trávy, pupenů na větvích. Při rozhovoru jsme si pověděli jak se na jaře oblékáme.

              Naučily se báseň „Přišlo jaro“ a lidové rozpočítadlo „Petrklíč“. Z PET víček si podle vlastní fantazie poskládaly květinu a ve výtvarné činnosti si pomocí vidličky a jejího obtiskování v temperové barvě vytvořily tulipány z kterých měly velkou radost.

              Rozcvičky byly přizpůsobeny jarnímu tématu – jógové cvičení s příběhem podle karet s jarní tématikou a jógová sestava „Pozdrav slunci“.

              Nejvíce zábavy si užily při pohybových hrách – „Včeličky“, „Broučci sbírají ranní rosu“ nebo „Barevná louka“ a při hře „Jarní Dobble“. Při zážitkové pedagogice si samy vyzkoušely pokus rozkvétání květiny z papíru, kterou si za dohledu učitelky vystřihly, vybarvily, poskládaly a složenou květinu položily do vody. Velkou radost měly, když se okvětní lístky rozevíraly a otevřený květ plaval po vodě. Pro děti to byl úžasný zážitek.

              Dalším zážitkem bylo pro děti vysazování semínek květin Afrikánů do truhlíku, kdy se seznámily s postupem sázení a sami si vše vyzkoušely až po finální zalití semínek a příslibu starání se o truhlík a tím si upevnily poznání co květiny ke svému růstu potřebují.

              Při pobytu na školní zahradě si děti užily smysl hraní v zahradním altánu – skládaly kytičky a broučky z těstovin, obtiskovaly a malovaly květiny temperovými barvami na velký formát výkresu, kde také popustily uzdu své fantazii a tvořivosti. Svou zvídavost projevily pozorováním hmyzu a broučků v trávě pomocí lup. Také je bavilo vypichování jarních obrázků (list, housenka, beránek) barevnými hříbky. Zdokonalovaly se v počítání, rozlišování tvarů (trojúhelník, kruh, čtverec, obdélník).

              Společným zpíváním u klavíru s dětmi třídy Krtečci si rozvíjely svou muzikálnost poznáváním melodií písní již naučených a nácvikem nových.

              Všechny tyto aktivity podpořily přirozenou zvídavost a nadšení z objevování živé přírody. Vzdělávací cíle byly naplněny, děti si prohloubily své znalosti o jarní přírodě, kdy největší úspěch měly praktické, pohybové aktivity a tvoření venku na školní zahradě.

            Učitelky třídy Medvídci

          • Velikonoční dílny v MŠ

          •  Ve čtvrtek 10.4.2025 proběhly v naší mateřské škole tradiční velikonoční dílny. Po celou dobu si děti spolu s rodiči mohli projít Velikonoční stezku na školní zahradě, kde je čekaly zábavné úkoly s velikonoční tématikou.

              Uvnitř školky se mezitím pilně tvořilo. Děti s rodiči vyráběli velikonoční dekorace např. slepičku na dřevěné podložce s vajíčky, zajíčka z kelímku, ovečku z vlny a také si vyzkoušeli pletení pomlázky. Atmosféra byla velmi příjemná, plná smíchu, radosti a jarní nálady.

              Všem rodičům děkujeme za účast a příjemně strávené odpoledne. Těšíme se na další společnou akci.

            Kolektiv učitelek MŠ

          • Preventivní program Hasík – výchova dětí v oblasti požární ochrany a bezpečnosti

          •   V březnu navštívil naši školu profesionální hasič pan Libor Cvik z Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje. V rámci preventivního programu Hasík provedl žáky světem hasičské profese a ukázal jim, jak důležitá je bezpečnost a správné chování při mimořádných událostech.

            Děti se dozvěděly:

            • co dělají hasiči a jak vypadá jejich výstroj,
            • jak volat na tísňová čísla a proč je nezneužívat,
            • jak se chovat při požáru doma i venku,
            • co je evakuace, varovné signály a evakuační zavazadlo,
            • základy první pomoci.

              Žáci si mohli vyzkoušet výstroj hasiče a aktivně se zapojili do diskuze i modelových situací.

              Panu Cvikovi děkujeme za poutavou a praktickou přednášku, která děti nejen nadchla, ale hlavně poučila.

            lic. Michaela Sečkár

          • Přežil jsem noc v Bradavicích

          •     V pátek večer se naše škola proměnila v kouzelnické prostředí světa Harryho Pottera. Děti vstoupily do školy na nástupišti 9 a ¾.

               Na začátku je slavnostně přivítal samotný ředitel školy Albus Brumbál. Následně Moudrý klobouk každého žáka zařadil do jedné z bradavických kolejí. A dobrodružství mohlo začít!

                Děti během večera procházely jednotlivými kouzelnickými předměty, kde plnily nejrůznější úkoly:

            Vyrobily si vlastní kouzelnou hůlku

            Vytvářely čokoládové žabky

            Učily se první zaklínadla

            Pečovaly o kouzelné rostliny

            Staraly se o kouzelné tvory

            Řešily magické rébusy

            Připravovaly magické lektvary

               Večer vyvrcholil slavnostní hostinou ve Velké síni. Po večeři děti sestavily indicie k otevření Tajemné komnaty a vydaly se na noční výpravu, kde je čekal poklad.

               Druhý den ráno naposledy zazněla školou bradavická hymna:

               Hej, hej Bradavice, hej, hej, Bradavice, hej, hej Bradavice, škola čar a kouzel!

             

               Děkujeme všem, kteří se na přípravě akce podíleli.

                Byla to opravdu noc plná kouzel, zábavy a nezapomenutelných zážitků!

            Za bradavickou školu čar a kouzel, učitelka magických lektvarů Jitka MacJurgová

          • Druháčci v knihovně

          • „Knihy jsou pro lidi tím, čím jsou pro ptáky křídla.“

            John Ruskin (1819–1900) anglický spisovatel a umělecký kritik

             

            Dne 10. března druháci vyrazili na knihovnickou lekci do knihovny ve Frýdlantu nad Ostravicí. Naslouchali, hledali čtenáře v pracovních listech, vybírali knížky podle zájmů, četli..

            Na závěr novou sílu nabrali v cukrárně.

            J. Jurgová

          • Když zaťuká sluníčko, oteplí se maličko

          •     V tomto jarním období nám přálo krásné počasí, což umožnilo přesunout velkou část činností do venkovního prostředí.

               Děti se aktivně zapojovaly do poznávání jarních květin, učily se je pojmenovat, třídit podle barev i druhů a získaly základní poznatky o tom, co rostliny potřebují k růstu – vodu a sluneční svit. Tyto informace jsme upevnili praktickým pokusným pozorováním, které děti velmi zaujalo. Děti si také zamilovaly vystřihování jarních květin u stolečku. Byla to činnost, kterou si opakovaně vybíraly při volné hře a mohly tak u ní rozvíjet svou trpělivost.

                Dalším tématem byli broučci a hmyz, které jsme společně pozorovali pomocí lup v trávě i na stromech. Děti projevily přirozenou zvídavost a nadšení z objevování živé přírody.

               Pohybové aktivity byly přizpůsobeny jarnímu tématu – rozcvičky byly zpestřeny využitím jógových karet s tematickými pozicemi (strom, ptáček, rostlinka, motýlek, beruška,..), které podporovaly nejen fyzickou zdatnost, ale i schopnost soustředění, rovnováhy a dechového cvičení.

               Celý tematický blok jsme zakončili společným projektem – tvorbou hmyzího domečku z přírodnin. Děti s nadšením sbíraly přírodní materiály po zahradě a většina se aktivně zapojila do stavby. Společně jsme si povídali o tom, jaký hmyz v domečku může najít svůj nový domov. Tato aktivita podpořila týmovou spolupráci, vztah k přírodě i radost z tvoření s reálným přesahem.

               Těšíme se, až první broučci přiletí do našeho domečku !

               Vzdělávací cíle byly naplněny, děti si prohloubily své znalosti o jarní přírodě. Největší úspěch zaznamenaly praktické a pohybové aktivity, pozorování venku a tvoření.

            Učitelky třídy Krtečci

          • Sluníčka vítají jaro

          •      Jaro je konečně tady a my jsme ho v naší školce přivítali s nadšením! Celý týden jsme si s dětmi povídali o tom, jak se příroda probouzí ze zimního spánku, jak se mění počasí a které květiny kvetou jako první.Abychom jaro pořádně přivolali, vytvořili jsme krásnou jarní bránu – společné výtvarné dílo plné květin, motýlků a veselých barev. Naše chodba teď září jarní atmosférou a děti měly obrovskou radost, že se na tvorbě mohly podílet. Také jsme si vyzkoušeli netradiční výtvarnou techniku – malování sádrových květin voskovkami a vodovými barvami, což pro děti bylo zajímavým zpestřením.

                 Nezapomněli jsme ani na rozvoj logického myšlení a jemné motoriky. Děti skládaly jarní zahrádku z PET víček a dřívek. Také skládali do papírových květináčů květiny podle barev a posloupnosti. Velkou radost jim udělala také interaktivní včelka Bee-Bot, se kterou si hrály a zároveň se učily orientaci v prostoru.Venku jsme trávili co nejvíce času – pozorovali jsme první jarní květiny, poslouchali zpěv ptáků a užívali si slunečné dny. Na procházkách jsme se učili rozpoznávat sněženky, krokusy a fialky. Ve třídě jsme si k tomu říkali jarní básničky a písničky s pohybem, které nám pomohly lépe si vše zapamatovat. Vyzkoušeli jsme si i zajímavý pokus – kouzelnou otevírací květinu, která dětem ukázala, jak se okvětní lístky ve vodě pomalu rozevírají.

                Velkým zpestřením byla návštěva dětí z páté třídy základní školy, které nám přišli předčítat pohádku Stonožka Rafa. Čtení bylo součástí projektu Březen – měsíc knihy a propojení s jarním tématem bylo skvělé. Společně jsme si pak zazpívali jarní písničku a doprovodili ji na Orffovy hudební nástroje. Děti byly nadšené a užily si společné zpívání i tanec.Celé jarní téma bylo plné objevování, tvoření a radosti. Jaro jsme přivítali s otevřenou náručí a těšíme se, co nám toto krásné období ještě přinese!

            Učitelky třídy Sluníčko

          • S knížkou do pohádky

          •     Březen je měsíc knihy. Děti si z domu přinesly svou oblíbenou knihu, čímž se podělily o své zážitky a vytvořily si vzájemné propojení prostřednictvím literatury. S knihami jsme se společně seznamovali a povídali si o nich. Společné čtení známých pohádek a jejich dramatizace pomohly rozvíjet slovní zásobu, představivost a komunikační dovednosti.

                Děti baví listování v obrázkových knihách, nejraději mají, když s nimi paní učitelky sedí a vyprávějí si společně o tom, co vidí na obrázcích. Diskuse o pohádkových postavách a jejich charakterech přispěla k lepšímu porozumění pohádkového obsahu. Také mají moc rády, když jim dáme prostor k vymýšlení vlastních závěrů pohádek, kdy si poté prozradíme, jak to bylo doopravdy, čímž rozvíjíme fantazii i předčtenářské dovednosti.     Každé ráno ve třídě nesměly chybět knižní koutky, kde bylo možné si samostatně číst v interaktivních knihách s využitím Albi tužky. Děti také v knihách plnily různé úkoly spjaté s obrázky.

                 V rámci námětových her si krtečci zahráli na knihovnu, ve které si kupovali knihy dle zadání, či dle vlastního zájmu.

                Tvoření je pro děti nedílnou součástí jejich pobytu v MŠ, a tak si každý vytvořil svou první knížku, do které si děti lepily různá písmena, tvary, ozdoby a někteří se snažili o psaný text.

                  Výroba první vlastní knížky umožnila dětem vyjádřit svou kreativitu a naučila je základům struktury knih.

                V tomto období proběhla i zahradní akce Odemykání zahrady, která byla obohacená o venkovní aktivity v krásném počasí.

                Završením tohoto plánu byla návštěva pohádkové babičky. Přítomnost pohádkové babičky, která dětem přečetla pohádku, byla velmi vítaným zážitkem. Děti vyjádřily vděk vyrobenými srdíčky.

                Celkově byl plán úspěšný, děti prožily pestré dny plné čtení, tvoření a her, což pozitivně ovlivnilo jejich vztah ke knihám a rozvoj jejich kreativních a sociálních dovedností.

            Bc. Jarmila Skulinová

          • Účast našich žáků ve výtvarné soutěži Čeladenská ovečka

          • Naši žáci se s chutí zapojili do letošního ročníku výtvarné soutěže Čeladenská ovečka, která nesla krásné a milé téma „Hrdinové českých pohádek“. Děti měly příležitost ponořit se do světa klasických českých pohádek, které po generace vychovávají srdce i fantazii.

            S velkým zaujetím a pečlivostí tvořily obrázky plné známých postaviček – nechyběli odvážní princové a krásné princezny, postavičky z lesa, vodníci, čerti a různá pohádková zvířátka. V každém díle se odrážela dětská radost, fantazie a úcta k tradičním českým hodnotám.

            Účast v soutěži vnímáme jako příležitost nejen k rozvoji výtvarného talentu, ale také jako krásnou cestu k posílení vztahu dětí k našim kulturním kořenům.

            Naší školu v soutěži reprezentovali: Nikola Bílková, Johana Bílková, Gabriela Farná, Viktor Tornóczi, Nela Bražinová a Magdaléna Bílková.

            Mgr. MgA. Lenka Eliášová

    • Kontakty

      • ZŠ Mjr. Ambrože Bílka a MŠ Metylovice, přísp. org.
      • tel.: 558 686 124
      • Metylovice 620
        73949 Metylovice
        Czech Republic
    • Přihlášení