V tomto jarním období nám přálo krásné počasí, což umožnilo přesunout velkou část činností do venkovního prostředí.
Děti se aktivně zapojovaly do poznávání jarních květin, učily se je pojmenovat, třídit podle barev i druhů a získaly základní poznatky o tom, co rostliny potřebují k růstu – vodu a sluneční svit. Tyto informace jsme upevnili praktickým pokusným pozorováním, které děti velmi zaujalo. Děti si také zamilovaly vystřihování jarních květin u stolečku. Byla to činnost, kterou si opakovaně vybíraly při volné hře a mohly tak u ní rozvíjet svou trpělivost.
Dalším tématem byli broučci a hmyz, které jsme společně pozorovali pomocí lup v trávě i na stromech. Děti projevily přirozenou zvídavost a nadšení z objevování živé přírody.
Pohybové aktivity byly přizpůsobeny jarnímu tématu – rozcvičky byly zpestřeny využitím jógových karet s tematickými pozicemi (strom, ptáček, rostlinka, motýlek, beruška,..), které podporovaly nejen fyzickou zdatnost, ale i schopnost soustředění, rovnováhy a dechového cvičení.
Celý tematický blok jsme zakončili společným projektem – tvorbou hmyzího domečku z přírodnin. Děti s nadšením sbíraly přírodní materiály po zahradě a většina se aktivně zapojila do stavby. Společně jsme si povídali o tom, jaký hmyz v domečku může najít svůj nový domov. Tato aktivita podpořila týmovou spolupráci, vztah k přírodě i radost z tvoření s reálným přesahem.
Těšíme se, až první broučci přiletí do našeho domečku !
Vzdělávací cíle byly naplněny, děti si prohloubily své znalosti o jarní přírodě. Největší úspěch zaznamenaly praktické a pohybové aktivity, pozorování venku a tvoření.
Učitelky třídy Krtečci





