
Novinky
Rozhodnutí o přijetí žáků k základnímu vzdělávání od školního roku 2025/2026
Doprava ve třídě Sluníčko
První dubnový týden jsme se ve třídě Sluníčko věnovali tématu „Dopravní prostředky a bezpečnost“. Celý týden se děti zabývaly tematickými činnostmi, které jim hravou formou toto téma přiblížilo. Velkou motivací pro ně byly tajemné očíslované obrázky na tabuli, které nám vždy odkrývaly denní téma. Každý den jsme se věnovali jinému odvětví dopravy a bezpečnosti. Poslední den jsme se věnovali čistě bezpečnosti na silnici a dopravním značkám. Celé téma jsme zakončili dramatizací bezpečnosti na silnici. Za pomocí dřívek a lepící pásky se koberec ve třídě proměnil v malou silnici. Děti měly možnost samy ztvárnit provoz na silnici, chodce či semafor. Dramatizace všechny velmi bavila.
Pokud počasí dovolilo, tak jsme chodili na procházky, kde jsme objevovali krásy Metylovic. Ve výtvarné činnosti si děti vytvořily vlastní silnice technikou tupování. Doplnily je o autíčka a semafor. Při této činnosti se podpořil rozvoj jemné motoriky, přesnosti a trpělivosti. Téma dopravy jsme propojili i s vědou a vyzkoušeli jsme si jednoduchý pokus. Děti samy tipovaly, které předměty se potopí a které zůstanou na hladině. Děti pracovaly ve skupinách, kde si určovaly role a učily se vzájemné spolupráci a komunikaci. Využili jsme zde metodu objevování a pokusu, která rozvíjí přirozenou zvídavost a logické myšlení.
Po celý týden vládla ve třídě Sluníčko pohodová atmosféra. Šlo vidět, že se děti v tématu dobře orientují. Přesto je téma nenudilo a každý si v tom našel své kouzlo. Téma bezpečnosti samozřejmě pro nás nekončí. Nadále se tématu celkově věnujeme a děti tak motivujeme k dodržování nejen pravidel silničního provozu, ale i pravidel třídy.
Učitelky třídy Sluníčko
13
Jaro se probouzí – Znaky jara
V těchto 14 dnech jsme si s dětmi užily krásného jarního počasí a velkou část činností jsme prožily venku na školní zahradě a při vycházkách po okolí MŠ v Metylovicích.
Děti motivovalo výukové video o konci zimy a probouzení jara na ČT EDU - Broučci: „A bylo jaro“ a pohádka „O jarním sluníčku“. Při ukázkách demonstračních obrázků se děti seznámily s prvními jarními květinami – sněženky, bledule a se změnami v jarní přírodě. Podvědomě si vytvářely kladný vztah k přírodě a její ochraně. U pobytu venku si všímaly zpěvu ptáků probouzející se přírody, první trávy, pupenů na větvích. Při rozhovoru jsme si pověděli jak se na jaře oblékáme.
Naučily se báseň „Přišlo jaro“ a lidové rozpočítadlo „Petrklíč“. Z PET víček si podle vlastní fantazie poskládaly květinu a ve výtvarné činnosti si pomocí vidličky a jejího obtiskování v temperové barvě vytvořily tulipány z kterých měly velkou radost.
Rozcvičky byly přizpůsobeny jarnímu tématu – jógové cvičení s příběhem podle karet s jarní tématikou a jógová sestava „Pozdrav slunci“.
Nejvíce zábavy si užily při pohybových hrách – „Včeličky“, „Broučci sbírají ranní rosu“ nebo „Barevná louka“ a při hře „Jarní Dobble“. Při zážitkové pedagogice si samy vyzkoušely pokus rozkvétání květiny z papíru, kterou si za dohledu učitelky vystřihly, vybarvily, poskládaly a složenou květinu položily do vody. Velkou radost měly, když se okvětní lístky rozevíraly a otevřený květ plaval po vodě. Pro děti to byl úžasný zážitek.
Dalším zážitkem bylo pro děti vysazování semínek květin Afrikánů do truhlíku, kdy se seznámily s postupem sázení a sami si vše vyzkoušely až po finální zalití semínek a příslibu starání se o truhlík a tím si upevnily poznání co květiny ke svému růstu potřebují.
Při pobytu na školní zahradě si děti užily smysl hraní v zahradním altánu – skládaly kytičky a broučky z těstovin, obtiskovaly a malovaly květiny temperovými barvami na velký formát výkresu, kde také popustily uzdu své fantazii a tvořivosti. Svou zvídavost projevily pozorováním hmyzu a broučků v trávě pomocí lup. Také je bavilo vypichování jarních obrázků (list, housenka, beránek) barevnými hříbky. Zdokonalovaly se v počítání, rozlišování tvarů (trojúhelník, kruh, čtverec, obdélník).
Společným zpíváním u klavíru s dětmi třídy Krtečci si rozvíjely svou muzikálnost poznáváním melodií písní již naučených a nácvikem nových.
Všechny tyto aktivity podpořily přirozenou zvídavost a nadšení z objevování živé přírody. Vzdělávací cíle byly naplněny, děti si prohloubily své znalosti o jarní přírodě, kdy největší úspěch měly praktické, pohybové aktivity a tvoření venku na školní zahradě.
Učitelky třídy Medvídci
7
Velikonoční dílny v MŠ
Ve čtvrtek 10.4.2025 proběhly v naší mateřské škole tradiční velikonoční dílny. Po celou dobu si děti spolu s rodiči mohli projít Velikonoční stezku na školní zahradě, kde je čekaly zábavné úkoly s velikonoční tématikou.
Uvnitř školky se mezitím pilně tvořilo. Děti s rodiči vyráběli velikonoční dekorace např. slepičku na dřevěné podložce s vajíčky, zajíčka z kelímku, ovečku z vlny a také si vyzkoušeli pletení pomlázky. Atmosféra byla velmi příjemná, plná smíchu, radosti a jarní nálady.
Všem rodičům děkujeme za účast a příjemně strávené odpoledne. Těšíme se na další společnou akci.
Kolektiv učitelek MŠ
7
Preventivní program Hasík – výchova dětí v oblasti požární ochrany a bezpečnosti
V březnu navštívil naši školu profesionální hasič pan Libor Cvik z Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje. V rámci preventivního programu Hasík provedl žáky světem hasičské profese a ukázal jim, jak důležitá je bezpečnost a správné chování při mimořádných událostech.
Děti se dozvěděly:
- co dělají hasiči a jak vypadá jejich výstroj,
- jak volat na tísňová čísla a proč je nezneužívat,
- jak se chovat při požáru doma i venku,
- co je evakuace, varovné signály a evakuační zavazadlo,
- základy první pomoci.
Žáci si mohli vyzkoušet výstroj hasiče a aktivně se zapojili do diskuze i modelových situací.
Panu Cvikovi děkujeme za poutavou a praktickou přednášku, která děti nejen nadchla, ale hlavně poučila.
lic. Michaela Sečkár
Přežil jsem noc v Bradavicích
V pátek večer se naše škola proměnila v kouzelnické prostředí světa Harryho Pottera. Děti vstoupily do školy na nástupišti 9 a ¾.
Na začátku je slavnostně přivítal samotný ředitel školy Albus Brumbál. Následně Moudrý klobouk každého žáka zařadil do jedné z bradavických kolejí. A dobrodružství mohlo začít!
Děti během večera procházely jednotlivými kouzelnickými předměty, kde plnily nejrůznější úkoly:
Vyrobily si vlastní kouzelnou hůlku
Vytvářely čokoládové žabky
Učily se první zaklínadla
Pečovaly o kouzelné rostliny
Staraly se o kouzelné tvory
Řešily magické rébusy
Připravovaly magické lektvary
Večer vyvrcholil slavnostní hostinou ve Velké síni. Po večeři děti sestavily indicie k otevření Tajemné komnaty a vydaly se na noční výpravu, kde je čekal poklad.
Druhý den ráno naposledy zazněla školou bradavická hymna:
Hej, hej Bradavice, hej, hej, Bradavice, hej, hej Bradavice, škola čar a kouzel!
Děkujeme všem, kteří se na přípravě akce podíleli.
Byla to opravdu noc plná kouzel, zábavy a nezapomenutelných zážitků!
Za bradavickou školu čar a kouzel, učitelka magických lektvarů Jitka MacJurgová
120
Druháčci v knihovně
„Knihy jsou pro lidi tím, čím jsou pro ptáky křídla.“
John Ruskin (1819–1900) anglický spisovatel a umělecký kritik
Dne 10. března druháci vyrazili na knihovnickou lekci do knihovny ve Frýdlantu nad Ostravicí. Naslouchali, hledali čtenáře v pracovních listech, vybírali knížky podle zájmů, četli..
Na závěr novou sílu nabrali v cukrárně.
J. Jurgová
Když zaťuká sluníčko, oteplí se maličko
V tomto jarním období nám přálo krásné počasí, což umožnilo přesunout velkou část činností do venkovního prostředí.
Děti se aktivně zapojovaly do poznávání jarních květin, učily se je pojmenovat, třídit podle barev i druhů a získaly základní poznatky o tom, co rostliny potřebují k růstu – vodu a sluneční svit. Tyto informace jsme upevnili praktickým pokusným pozorováním, které děti velmi zaujalo. Děti si také zamilovaly vystřihování jarních květin u stolečku. Byla to činnost, kterou si opakovaně vybíraly při volné hře a mohly tak u ní rozvíjet svou trpělivost.
Dalším tématem byli broučci a hmyz, které jsme společně pozorovali pomocí lup v trávě i na stromech. Děti projevily přirozenou zvídavost a nadšení z objevování živé přírody.
Pohybové aktivity byly přizpůsobeny jarnímu tématu – rozcvičky byly zpestřeny využitím jógových karet s tematickými pozicemi (strom, ptáček, rostlinka, motýlek, beruška,..), které podporovaly nejen fyzickou zdatnost, ale i schopnost soustředění, rovnováhy a dechového cvičení.
Celý tematický blok jsme zakončili společným projektem – tvorbou hmyzího domečku z přírodnin. Děti s nadšením sbíraly přírodní materiály po zahradě a většina se aktivně zapojila do stavby. Společně jsme si povídali o tom, jaký hmyz v domečku může najít svůj nový domov. Tato aktivita podpořila týmovou spolupráci, vztah k přírodě i radost z tvoření s reálným přesahem.
Těšíme se, až první broučci přiletí do našeho domečku !
Vzdělávací cíle byly naplněny, děti si prohloubily své znalosti o jarní přírodě. Největší úspěch zaznamenaly praktické a pohybové aktivity, pozorování venku a tvoření.
Učitelky třídy Krtečci
31
Sluníčka vítají jaro
Jaro je konečně tady a my jsme ho v naší školce přivítali s nadšením! Celý týden jsme si s dětmi povídali o tom, jak se příroda probouzí ze zimního spánku, jak se mění počasí a které květiny kvetou jako první.Abychom jaro pořádně přivolali, vytvořili jsme krásnou jarní bránu – společné výtvarné dílo plné květin, motýlků a veselých barev. Naše chodba teď září jarní atmosférou a děti měly obrovskou radost, že se na tvorbě mohly podílet. Také jsme si vyzkoušeli netradiční výtvarnou techniku – malování sádrových květin voskovkami a vodovými barvami, což pro děti bylo zajímavým zpestřením.
Nezapomněli jsme ani na rozvoj logického myšlení a jemné motoriky. Děti skládaly jarní zahrádku z PET víček a dřívek. Také skládali do papírových květináčů květiny podle barev a posloupnosti. Velkou radost jim udělala také interaktivní včelka Bee-Bot, se kterou si hrály a zároveň se učily orientaci v prostoru.Venku jsme trávili co nejvíce času – pozorovali jsme první jarní květiny, poslouchali zpěv ptáků a užívali si slunečné dny. Na procházkách jsme se učili rozpoznávat sněženky, krokusy a fialky. Ve třídě jsme si k tomu říkali jarní básničky a písničky s pohybem, které nám pomohly lépe si vše zapamatovat. Vyzkoušeli jsme si i zajímavý pokus – kouzelnou otevírací květinu, která dětem ukázala, jak se okvětní lístky ve vodě pomalu rozevírají.
Velkým zpestřením byla návštěva dětí z páté třídy základní školy, které nám přišli předčítat pohádku Stonožka Rafa. Čtení bylo součástí projektu Březen – měsíc knihy a propojení s jarním tématem bylo skvělé. Společně jsme si pak zazpívali jarní písničku a doprovodili ji na Orffovy hudební nástroje. Děti byly nadšené a užily si společné zpívání i tanec.Celé jarní téma bylo plné objevování, tvoření a radosti. Jaro jsme přivítali s otevřenou náručí a těšíme se, co nám toto krásné období ještě přinese!
Učitelky třídy Sluníčko
26
S knížkou do pohádky
Březen je měsíc knihy. Děti si z domu přinesly svou oblíbenou knihu, čímž se podělily o své zážitky a vytvořily si vzájemné propojení prostřednictvím literatury. S knihami jsme se společně seznamovali a povídali si o nich. Společné čtení známých pohádek a jejich dramatizace pomohly rozvíjet slovní zásobu, představivost a komunikační dovednosti.
Děti baví listování v obrázkových knihách, nejraději mají, když s nimi paní učitelky sedí a vyprávějí si společně o tom, co vidí na obrázcích. Diskuse o pohádkových postavách a jejich charakterech přispěla k lepšímu porozumění pohádkového obsahu. Také mají moc rády, když jim dáme prostor k vymýšlení vlastních závěrů pohádek, kdy si poté prozradíme, jak to bylo doopravdy, čímž rozvíjíme fantazii i předčtenářské dovednosti. Každé ráno ve třídě nesměly chybět knižní koutky, kde bylo možné si samostatně číst v interaktivních knihách s využitím Albi tužky. Děti také v knihách plnily různé úkoly spjaté s obrázky.
V rámci námětových her si krtečci zahráli na knihovnu, ve které si kupovali knihy dle zadání, či dle vlastního zájmu.
Tvoření je pro děti nedílnou součástí jejich pobytu v MŠ, a tak si každý vytvořil svou první knížku, do které si děti lepily různá písmena, tvary, ozdoby a někteří se snažili o psaný text.
Výroba první vlastní knížky umožnila dětem vyjádřit svou kreativitu a naučila je základům struktury knih.
V tomto období proběhla i zahradní akce Odemykání zahrady, která byla obohacená o venkovní aktivity v krásném počasí.
Završením tohoto plánu byla návštěva pohádkové babičky. Přítomnost pohádkové babičky, která dětem přečetla pohádku, byla velmi vítaným zážitkem. Děti vyjádřily vděk vyrobenými srdíčky.
Celkově byl plán úspěšný, děti prožily pestré dny plné čtení, tvoření a her, což pozitivně ovlivnilo jejich vztah ke knihám a rozvoj jejich kreativních a sociálních dovedností.
Bc. Jarmila Skulinová
14
Zápis do mateřské školy
Účast našich žáků ve výtvarné soutěži Čeladenská ovečka
Naši žáci se s chutí zapojili do letošního ročníku výtvarné soutěže Čeladenská ovečka, která nesla krásné a milé téma „Hrdinové českých pohádek“. Děti měly příležitost ponořit se do světa klasických českých pohádek, které po generace vychovávají srdce i fantazii.
S velkým zaujetím a pečlivostí tvořily obrázky plné známých postaviček – nechyběli odvážní princové a krásné princezny, postavičky z lesa, vodníci, čerti a různá pohádková zvířátka. V každém díle se odrážela dětská radost, fantazie a úcta k tradičním českým hodnotám.
Účast v soutěži vnímáme jako příležitost nejen k rozvoji výtvarného talentu, ale také jako krásnou cestu k posílení vztahu dětí k našim kulturním kořenům.
Naší školu v soutěži reprezentovali: Nikola Bílková, Johana Bílková, Gabriela Farná, Viktor Tornóczi, Nela Bražinová a Magdaléna Bílková.
Mgr. MgA. Lenka Eliášová
Kniha je můj kamarád - Medvídci
Uplynulých čtrnáct dní jsme v naší mateřské škole věnovali krásnému tématu – knihám. Děti se společně vydaly na cestu do světa příběhů, pohádek a fantazie. Každý den jsme objevovali nové knihy, četli si pohádky, vyprávěli si o oblíbených hrdinech a také jsme si povídali o tom, proč jsou knihy důležité. Dověděli jsme se co je to kniha, kdo píše knihy, kdo do knih vytváří obrázky, ale také jak se o knihu staráme, a jak se k ni chováme.S dětmi jsme se bavili o jejich oblíbené knize, proč je oblíbená a jaká je jejich oblíbená postava. Zahráli jsme si spoustu her s pohádkovými postavy. Nejoblíbenější byla pantomima, kde děti předváděly pohádkové postavy a musely uhádnout název pohádky. Nebo hádanky o pohádkách. Četli jsme si klasické pohádky, u kterých se děti aktivně zapojovaly, pomáhaly doplňovat příběhy.
Z knihy jsme ale nezůstali jen u čtení – děti si vyzkoušely také vytvářet vlastní knihu (leporelo, malovaly ilustrace). Dále si vyrobily záložku do knihy a vyzkoušely uzlové písmo – Kipu. Nechyběla ani návštěva pohádkové babičky, která dětem předčítala pohádky. Povídali si spolu a děti ji předvedly divadélko s pohádkou „O Červené Karkulce“.
Téma knih nás všechny obohatilo a ukázalo dětem, že čtení může být nejen zábavné, ale také velmi inspirativní. Věříme, že láska ke knihám je ten nejlepší dárek do života – a my jsme na této cestě právě udělali první krůčky.
lic. Barbora Kocurková
27
Měsíc knihy ve třídě Sluníčko
V měsíci březnu jsme se s dětmi plně ponořili do světa knih. Navázali jsme tak na předchozí téma, které se věnovalo pohádkovému světu. Tyto dva týdny jsme si povídali o různých druzích knih, jak se o ně starat apod. Pomocí brainstormingu jsme hledali slova, která by nám dané téma nejlépe vystihly.Hlavní akcí tohoto tématu byla návštěva pohádkové babičky u nás ve třídě, a tak jsme se rozhodli pro ni upéct perníkovou buchtu. Děti se tak učily vzájemné spolupráci, komunikaci a procvičily své smysly. Touto aktivitou jsme zavzpomínali na nedávnou dramatizaci pohádky „O perníkové chaloupce“. Pohádková babička svou návštěvou přinesla do třídy kouzelnou atmosféru a děti ji s radostí přijaly a den si opravdu užily.V rámci tématu jsme si povídali o výrobě papíru. Opět pomocí prožitkové metody jsme si samotný papír zkusili vyrobit. Výroba papíru děti opravdu fascinovala a bavila. Podpořila se tak jejich zvídavost a trpělivost při čekání na výsledek.Počasí nám první dny opravdu přálo, a tak jsem čas trávili venku a užívali si první slunečné paprsky. Hráli jsme různé pohybové hry a zkoumali změny počasí za pomocí metody pozorování. Navštívili jsme také zahradu MŠ, kde jsme již tradičně odemkly zahradu. Každé dítě si vyrobilo svůj vlastní třpytivý klíč. Nezapomněli jsme ani na knihy samotné a děti si ke konci tématu vyrobily záložky do knihy.Na závěr jsme se vydali do místní knihovny, kde si děti prohlédly knížky a načerpaly knihovnickou atmosféru.
Dva týdny utekly jako voda a my se těšíme, co nám přinese další téma.
Učitelky třídy Sluníčko
19
Velikonoční dílny v MŠ
Třeťáci na návštěvě knihovny: Objevování kouzla neobyčejných přátelství
V pondělí 17. března se naši třeťáci vydali na zajímavou a inspirativní návštěvu knihovny ve Frýdlantě nad Ostravicí. Čekala je zde knihovnická lekce, kterou pro ně připravila paní knihovnice. Hlavním tématem bylo neobyčejné přátelství – a co by mohlo být zajímavější než přátelství mezi veverkou, slonem a mravencem?
Děti se seznámily s krásnou knihou, která jim ukázala, že přátelé mohou být opravdu různorodí a že skutečné přátelství překoná i ty největší rozdíly. Povídali si o tom, co dělá přátelství silným, proč je důležité být dobrým kamarádem a jak se mohou i z naprosto odlišných tvorů stát nerozluční parťáci.
Po čtenářské lekci si žáci mohli knihovnu prohlédnout, zjistit, jak funguje, a prozkoumat regály plné příběhů a dobrodružství.
Děkujeme paní knihovnici za krásné dopoledne a těšíme se na další literární dobrodružství!
Mgr. MgA. Lenka Eliášová
4
Nové programovatelné stavebnice VEX GO na naší škole!
Díky moderním technologiím a podpoře digitálního vzdělávání jsme do naší školy zakoupili programovatelné stavebnice VEX GO, které otevírají žákům dveře do světa robotiky, programování a inženýrského myšlení.
Jako první si tyto inovativní stavebnice vyzkoušeli žáci navštěvující DIGI kroužek, kteří si s nimi „hráli“, ale zároveň se učili základům algoritmizace, logického myšlení i týmové spolupráce. Díky intuitivnímu programování v prostředí VEXcode se děti učí ovládat své roboty a plnit různé úkoly, které podporují kreativitu i technické dovednosti.
Jsme rádi, že můžeme našim žákům nabídnout moderní nástroje pro vzdělávání, které je nejen baví, ale zároveň připravují na budoucnost. Už se těšíme na další hodiny plné objevování a tvoření!
Mgr. MgA. Lenka Eliášová
3
Odemykání zahrady v MŠ
Dne 12.3.2025 dopoledne proběhla akce „Odemykání zahrady“, na kterou se děti ze školky moc těšily. Stejně jako na podzim při zamykání zahrady si děti vlastnoručně vyrobily svůj papírový klíč, který si vesele nazdobily dle svého vkusu, a každý si donesl krásný jarní klobouček, který s rodiči vyrobili doma.
Počasí nám přálo, a tak jsme akci zahájili venku společným přivítáním jara, zazpíváním písní a přednesem básniček v kroužku. Následně každá třída se svými učitelkami obešla všechny herní prvky zahrady jako je například zahradní domeček nebo pískoviště a svým klíčkem je děti symbolicky odemkly.
Po odemknutí se děti rozběhly k připraveným stanovištím, ve kterých je čekala spousta zábavných aktivit jako například balancování jarního míče, který děti držely ve dvojici na tyčích a přitom šly po překážkové lanové dráze. Na smyslovém stanovišti „U Karkulky“ děti hledaly štětcem v krupici ztracené dobroty pro babičku. Další senzorickou aktivitou bylo vypíchávání jarních obrázků barevnými hříbky a housenka, do které děti pinzetou přikládaly barevné kuličky dle barev. Ve tvořivém altánku děti zapouštěly pipetou barvy do vatových tampónků ve tvaru kytičky. Děti si samy zvolily, zda oběhnou všechny stanoviště nebo jen ty, co je zaujmou nejvíce. Obzvlášť mladší děti po kratší době přešly k volné hře na školní zahradě, která je pro ně taktéž velice důležitá.
Akce „Odemykání zahrady“ byla skvělou oslavou jara, která přinesla radost a ukázala, že i jednodenní tematické akce mohou podpořit kreativitu, fyzický rozvoj a sociální interakci.
Učitelky MŠ
27
Noc s Andersenem
Milí mladí kouzelníci a čarodějky,
dovolujeme si vás pozvat na Noc s Andersenem, která se letos ponese v duchu tajemných kouzel a dobrodružství! Tentokrát se společně vydáme do legendárních Bradavic a prožijeme Dobrodružství v Bradavicích!
Kdy?
Začínáme v pátek 28. 3. v 17:30 hod. ve škole
Loučit se budeme v sobotu 29. 3. v 9:00 hod.
Pro koho?
Studenti 2. – 5. ročníku, kteří jsou připraveni vstoupit do světa čar a kouzel!
Přihlášky a úkol pro budoucí kouzelníky
Přihlášky budou rozdány v úterý 18. března a musí být odevzdány nejpozději do čtvrtku 20. března. Abychom věděli, že jste hodni vstoupit do Bradavic, přiložte k přihlášce splněný úkol – více se dozvíte při jejím převzetí! Společně s přihláškou odevzdej i 100 Kč (na kouzelnické potřeby a hostinu).
Co si přibalit do školní brašny?
Karimatku, spacák (začátečníky v létání zatím nevybavujeme košťaty)
Osobní hygienu (abychom neodradili ani draka)
Oblečení na spaní (pohodlné, žádné pláště z dračí kůže!)
Baterku (prozkoumávat tajné chodby bez ní není moudré)
Pokud vaše dítě pravidelně užívá lektvary (léky), prosíme o nahlášení a předání na nástupišti 9 a ¾.
Malá prosba k rodičům: Pokud by se vám podařilo vykouzlit nějakou domácí buchtu, budeme vděční – domácí skřítci mají dovolenou!
Připravte se na kouzelnou noc plnou napětí, zábavy a nečekaných překvapení! Těšíme se na vás, mladí čarodějové a čarodějky!
S kouzelným pozdravem za učitelský sbor Bradavic J. Jurgová
"Nezáleží na tom, v jaké koleji jsi, pokud máš odvahu snít a kouzlit!"
Informace k zápisu do 1. třídy
Registrovat se lze pouze v termínu od 17. 3. 2025 do 7. 4. 2025 do 15:00! Mimo tento termín je systém nefunkční.
JAK POSTUPOVAT PŘI REGISTRACI A REZERVACI TERMÍNU ZÁPISU
1. Kliknutím na následující odkaz se otevře elektronická „Přihláška do 1. ročníku ZŠ“. https://zsmetylovice.edupage.org/register/
2. Přihlášku celou vyplňte a odešlete.
3. Na e-mailovou adresu rodiče zadanou při registraci přijde po úspěšné registraci e-mail s potvrzením přijetí přihlášky školou a přiděleným registračním číslem přihlášky. Tato přihláška je pouze pro vnitřní potřeby školy, není třeba ji vytisknout.
4. Jakmile škola přihlášku zpracuje, bude Vám odeslán e-mail s možností rezervace termínu na určitý čas.
Pamatujte si registrační číslo svého dítěte, pod tímto číslem bude vedeno v seznamu přijatých žáků.
KDY A KDE PROBĚHNE ZÁPIS
Zápis bude probíhat dne 8. 4. 2025 od 14:00 do 18:00 v budově školy.
FORMULÁŘE NUTNÉ K ZÁPISU – K VYPLNĚNÍ A VYTIŠTĚNÍ
Pro urychlení samotného zápisu doporučujeme vyplnění a vytištění těchto formulářů:
1. Žádost o přijetí k základnímu vzdělávání
2. popř. Žádost o odklad povinné školní docházky
Formuláře lze:
· vyplnit buď přímo v počítači, vytisknout a vyplněné přinést k zápisu;
· vytisknout prázdné formuláře, čitelně vyplnit hůlkovým písmem a přinést k zápisu;
· vyzvednout v den zápisu ve škole a na místě čitelně vyplnit hůlkovým písmem.
Zákonní zástupci, kteří uvažují u svého dítěte o odkladu školní docházky (nebo předčasném nástupu), by měli již u zápisu předložit zprávu s doporučením z příslušného školského poradenského zařízení a současně doporučení odborného lékaře nebo klinického psychologa. Tyto dva dokumenty jsou nezbytné pro udělení odkladu (nebo předčasném nástupu) povinné školní docházky o 1 rok. Pokud je nebudou mít zákonní zástupci vyřízené, budou o ně muset zažádat dodatečně.
DŮLEŽITÉ: Na formuláře uvádějte datum 8. 4. 2025, tedy datum Vámi zarezervovaného a potvrzeného termínu zápisu v elektronickém rezervačním systému.
Vyplněné formuláře pak jen předložíte ke kontrole u zápisu spolu:
· s dokladem totožnosti zákonného zástupce;
· s rodným listem dítěte.
Seznam přijatých i nepřijatých žáků bude zveřejněn pod registračními čísly na webových stránkách školy.
Děkujeme Vám za spolupráci a doufáme, že registrace termínu a čas věnovaný vyplnění nezbytných formulářů v klidu domova Vám zkrátí dobu zápisu na minimum.
V případě nejasností Vám rádi poskytneme další informace a rady, a to buď na tel. čísle 731 026 132 nebo e-mailové adrese info@skolametylovice.cz
Mgr. Eva Pálková
ředitelka školy