Novinky

          • Krtečci sklízí plody podzimu

          •    Během první poloviny října jsme se věnovali plodům, které se na podzim na zahrádkách sklízí. Děti se seznamovaly s ovocem, rozmanitými druhy zeleniny i s obilovinami sklízejícími se na poli a plody pro zvěř. Děti tyto plodiny poznávaly různými způsoby a smysly. Měly možnost si tyto plodiny osahat, seznámit se s jejich vůněmi, barvami i chutí. Tyto plodiny jsme využili i k různým tvořivým a hravým činnostem, při kterých děti mohly využít svou kreativitu a fantazii.   

                Každý náš den začíná společným pozdravením se v kroužku s maskotem třídy, Krtečkem. Krteček také děti pozoruje během ranního hraní a v komunitním kruhu děti mnohdy pochválí, ale občas s nimi probere i jejich jednání, které někdy není v souladu s třídními pravidly.   

               Snažily jsme se činnosti spojené s tématem plodů podzimu pojmout prožitkovým způsobem a často je realizovat i venku. Krásné podzimní počasí jsme hojně využili a trávili jsme dost času na školní zahradě, kde si děti mohly hrát s plody a listy, hrabat jehličí a vytvářet v borovicovém háji domečky pro zvířátka, ale také využívat všech herních prvků naší zahrady.       

               Děti se naučily básničku „Spadlo listí ze stromu“ a také písničky k tématu „Jaro, léto, podzim, zima“ a „Švestka“, které si s dětmi budeme i nadále opakovat.   

                 Některé děti si ještě stále zvykají na třídní pravidla a povinnosti s nimi spojené. Je vidět, že se mezi dětmi již vytváří kamarádské vztahy a nemají problém mezi sebou komunikovat.

            Těšíme se na další společné zážitkyUčitelky třídy Krtečci

          • Plody podzimu se skřítkem Ludvíčkem ve třídě Sluníčko

          •    S příchodem podzimu jsme ve školce přivítali také nového kamaráda, skřítka Ludvíčka, který nás bude provázet celým tímto krásným obdobím plným barev, vůní a plodů podzimu. Společně s ním jsme se pustili do různorodých činností, které nám přibližují krásy podzimní přírody a umožňují nám se učit hravou formou.     

                První aktivitou, do které jsme se pustili, bylo povídání si o podzimních plodech. Děti se seznámily s různými druhy ovoce a zeleniny, které jsou typické pro toto období. Zkoušeli jsme je nejen pojmenovat, ale také jsme si povídali o tom, jak vypadají, chutnají a kde rostou. Tato aktivita podpořila dětskou zvědavost a přinesla nové poznatky o světě kolem nás. Učili jsme se podzimní básničky a písničky, kterými jsme rozvíjeli řečové schopnosti.     

                Ve výtvarných činnostech jsme tvořili jablíčka z barevného papíru a zdobili srdíčko pro skřítka Ludvíčka. Temperovými barvami a vatovými tyčinkami jsme pak malovali podzimní strom, čímž jsme procvičili jemnou motoriku a kreativitu.     

                V rámci badatelského učení jsme si vysvětlili, jak šišky fungují v přírodě. Děti si vyzkoušely jednoduchý pokus – pozorovaly, co se stane, když šišku namočíme do vody a co když ji necháme na suchu. Šiška v suchu se otevře, zatímco ve vodě zůstává zavřená. Děti byly fascinované a tímto pokusem jsme si vysvětlili, jak příroda chrání semínka uvnitř šišek.     

                Také jsme zařadili několik pohybových her inspirovaných podzimem. Tyto hry pomohly dětem rozvíjet koordinaci, obratnost a posílily týmového ducha.     

                Podzimní počasí nás vybízelo k procházkám po okolí, kde jsme sledovali změny v přírodě na vlastní oči. Sbírali jsme listy, kaštany, žaludy a další plody. Nezapomněli jsme také na pobyt na školní zahradě, kde si děti mohly hrát, zkoumat a objevovat nové věci, které podzim přináší. Každý den přináší nové zážitky, které nám pomáhají lépe porozumět přírodě a světu kolem nás, proto se těšíme na další podzimní dobrodružství se skřítkem Ludvíčkem!

            Učitelky třídy Sluníčko

          • Poděkování

          •     Rádi bychom poděkovali všem, kteří naší školu jakkoli podporují finančními či jinými dary, nákupem pomůcek nebo materiálem na tvoření.

             

                Děkujeme Náplavovým za okrasné tykve na podzimní výzdobu, Chlubnovým za bílé i ozdobné papíry na tvoření, Farným za papír na kreslení a psaní, Mynářovým za bavlnky, vlny a drobné hry do družiny, 93-leté paní Karle Volné za různobarevné vlny na tvoření, firmě AXPEL made za velké role papíru na psaní, kreslení a tvoření a firmě CNM textil a. s. za krásné látky na tvoření.

            Mgr. Renáta Turková

          • Babí léto u Medvídků

          •      Hned v pondělí 16.9. jsme se seznámili a vysvětlili si pojem "BABÍ LÉTO". Víme už proč vznikl právě tento název a jaké změny v přírodě s příchodem tohoto období nastaly. Typickými znaky babího léta jsou změny počasí, poletující pavoučci na pavučině, a proto jsme si o nich pověděli pár zajímavostí.

                  Dokonce jsme si zahráli hru a pavoučky spouštěli a znovu zamotávali zpátky. Dozvěděli jsme se, že není potřeba se pavoučku bát, a tak se stali pavouci i z nás. Vyzdobili jsme si šípkový keř, aby pavoučci si měli kde stavět své pavučinky. Pověděli jsme si o všech změnách na podzim, a tak víme, že všechny listy změní svou barvu a následně opadají. A při té příležitosti jsme si pomocí temperových barev vyrobili podzimní výzdobu do oken. Vystřihli jsme si listy různých tvarů, strom, houby a medvídka. Naučili jsme se nové básničky "Pavouk", "Brambora", "Bedla " a zazpívali si u klavíru známe dětské písničky.      

                Také nás přijelo navštívit divadlo "Kašpárkův svět" s představením "Jak se chtěl drak oženit" a všem se nám líbilo.

            Ilona Závodná, MŠ Medvídci

          • Zájem o provoz MŠ v době podzimních prázdnin

          • Vážení rodiče,

            máte-li zájem o provoz MŠ v době podzimních prázdnin 29.a 30.10.2024 (úterý, středa) nahlaste své dítě závazně nejpozději do pátku 18.10.2024 u své třídní učitelky.

          • Druháčci v knihovně

          • „Pokud máte zahradu a knihovnu, máte vše, co potřebujete.“

            Marcus Tullius Cicero římský filozof a státník -106–-43 př. n. l.

               26. září jsme se vypravili autobusem do Městské knihovny v Místku. Zde nás již čekala paní knihovnice, která nám nejen ukázala zdejší knihovnu, ale hlavně nás provázela příběhem o Flašce a Pytlíkovi. O kamarádech, které život rozdělil a šťastnou náhodou se zase setkali. Zda to bylo opravdu šťastné setkání se ptejte druháku!

            Mgr. Jitka Jurgová

          • Návštěva Muzea Beskyd ve Frýdku - Místku

          •     Dne 3.10.2024 jsme navštívili se 4. třídou Muzeum Beskyd ve Frýdku-Místku. Přednáška byla velice zajímavá, žáci se dozvěděli plno nových zajímavosti např. nejzajímavější název houby: Infundibulicybe geotropa , Hnojník obecný nebo Boletus edulis. Dostali i k vypracování křížovky a mohli si zkusit zahrát na vědce, kteří zkoumají houby pod mikroskopem. Dětem se to moc líbilo. Cestou zpět jsme šli přes krásný zámecký park a nechyběla i návštěva v zámecké cukrárně.

            lic. Lucie Šigutová

          • Den s hasiči

          •     V pátek 27.9. 2024 jsme pro děti připravili ve spolupráci s metylovickými hasiči zábavné dopoledne plné sportovních aktivit a zdolávání překážek. Akce se uskutečnila na místním fotbalovém hřišti a i přes nepříznivou předpověď počasí se nakonec vše vydařilo. Děti si na hřišti mohly prohlédnout hasičské auto s cisternou, také si vyzkoušely TFA, včetně závodu hasičské všestrannosti a brannosti. TFA je zkratkou z anglických slov Toughest Firefighter Alive – Nejtvrdší hasič přežije a je názvem nejtěžších hasičských soutěží, které svými podmínkami simulují práci hasiče při zásahu. Děkujeme tímto i místnímu spolku dobrovolných hasičů za perfektně připravenou akci, kterou jsem si všichni moc užili.

            lic. Michaela Sečkár

          • Srdíčkový den

          • 1. třída

             Když jsem se zeptala prvňáčků, jak bychom mohli někomu pomoci nebo udělat radost, nemusela jsem dlouho čekat na odpovědi. Zvedly se téměř všechny ruce. A tak vzniklo drakosrdce – naše společné dílo. Na ocasu draka jsou místo mašlí obrázková srdíčka, která posílají prvňáčci svým blízkým, známým ale také opuštěným, postiženým a nemocným lidem.

            Mgr. Taťána Liberdová

             

            2. třída

            Na začátku se ozýval tlukot srdce… buch buch, buch buch.

            Nikdo se bez něj neobejde. Ale s čím je srdce v našich životech spojené…?

            Společně jsme četli příběh Modrého tučňáka a hledali, která přirovnání se srdcem bychom v textu našli.

            Má srdce ze zlata… Má srdce jako kámen…Má srdce na dlani…Má srdce v kalhotách…. Spadl mu kámen ze srdce…

            A protože druháčci mají srdce na dlani, vylosovali jsme si 3 kamarády a napsali jim vzkaz do srdce.

            Mgr. Jitka Jurgová

             

            3. třída

             S žáky jsme si povídali o důležitosti zdravého srdce, péči o zdraví a mezilidských vztazích. Vysvětlili jsme si, že srdce je často spojováno s emocemi, jako je láska, přátelství a starostlivost.  Žáci se také dozvěděli největší zajímavosti o lidském srdci, poslechli si jak zní tlukot srdce a zkusili si změřit vlastní tep. Na závěr jsme ve skupinkách vytvořili příběhy na téma Srdce a hlava: Příběh o přátelství a každý si vytvořil srdce z papíru, do kterého jsme si navzájem napsali čeho si na ostatních ve třídě vážíme.

            Mgr. MgA. Lenka Eliášová

             

            4. třída

             S žáky jsme vystřihovali srdíčka z červeného papíru a napsali jsme si na ně dobrou vlastnost a pak si srdíčka losovali. Povídali jsem si jak funguje srdce v těle každého člověka a jak je důležité pro život.

            lic. Lucie Šigutová

             

            5. třída

              Třídnickou hodinu spojila 5. třída s hodinou slohu. Děti se zamýšlely nad tím, jak důležitá je pro ně láska rodiny, vztahy k rodinným příšlušníkům a co vše pro ně znamená domov. Také se zabývali vztahy mezi kamarády a přátelstvím. Aktivita byla zakončena písemnými vzkazy dětí rodině a nejlepším kamarádům.

            Mgr. Jeanetta Machová

          • Babí léto u Krtečků

          •     V druhé polovině září jsme se věnovali Babímu létu, které bylo tento rok překrásné, a tak jsme měli možnost s dětmi trávit většinu času venku. Děti se dozvěděly, proč se tomuto období říká právě Babí léto, čím je toto období charakteristické, a také si vyzkoušely nejrůznější hravé a tvořivé činnosti zaměřené na celkový rozvoj osobnosti dítěte a podporu vzájemných vztahů a kooperace.     

                Během každého dne jsme ve třídě společně s maskotem třídy, Krtečkem, přivítali mnoho nových zvířecích kamarádů, jako byl například pavouček Oskar, čáp Oliver, veverka Zrzička, zajíček Ušáček, sovička Jůlinka aj. Tato zvířátka děti provedla tématem a skrze různé pokusy, tvořivé a jiné prožitkové činnosti děti mohly nově nabýt, či prohloubit své dosavadní znalosti o Babím létě.     

                Děti si velice užily například pletení pavučiny Oskarovi, na které se pavouk následně i pohoupal, venkovní malování pavouků a volnou kresbu na obrovskou pavučinu z fólie, kterou rodiče měli možnost vidět u vchodu MŠ do třídy Krtečků. Velký úspěch sklidil u dětí i pokus, na kterém si děti vyzkoušely princip deště a pozorovaly se zaujetím promíchávání vstřikovaných barev. Dále si děti oblíbily činnosti krmení veverky oříšky pomocí pinzety nebo modelování z plastelíny.     

                Během těchto dvou týdnů děti pravidelně zpívaly písničku „Babí léto“ a další s klavírním doprovodem a naučily se básničku „O Pavoučkovi“ s pohybovým doprovodem.Dalším obohacujícím zážitkem bylo loutkové divadlo, které děti přijelo navštívit s pohádkou „Jak se chtěl drak oženit“.     Krtečci si stále zvykají na režim v MŠ, ale věříme, že se nám společně daří vytvářet přátelské a bezpečné klima, ve kterém se budeme všichni cítit příjemně.

            Učitelky třídy Krtečci

          • Jak si Sluníčka užívají babí léto

          • V druhé polovině září jsme se zaměřili na krásné a kouzelné období Babího léta. Děti se zábavnou formou seznamovaly s tím, co toto období znamená, jaké změny přináší v přírodě a jak ho můžeme společně prozkoumat.

                   Na začátku prvního týdne jsme si povídali o Babím létu – co to vlastně je, proč se mu tak říká a jaké znaky ho doprovázejí. Děti si v rámci rozhovorů sdílely své zkušenosti a pozorování z domova, čímž jsme využívali metodu diskuse a sdílení zážitků, kdy děti samy vyprávěly, co viděly a jak si toto období představují.

                   Naše dobrodružství začalo loutkovým divadlem s pohádkou "Jak se chtěl drak oženit". Děti se s radostí ponořily do pohádkového světa a následně o příběhu společně diskutovaly. Tato aktivita jim rozvíjela slovní zásobu a podporovala jejich schopnost vyprávět příběhy vlastními slovy.

                   Jednou z hlavních tvořivých aktivit bylo vyrábění pavučiny. Děti měly možnost pomocí přírodních materiálů a barev tvořit vlastní pavučiny, což nám pomohlo rozvíjet jemnou motoriku, kreativitu i představivost. Malování na kameny bylo dalším oblíbeným tvořivým úkolem, kde děti vyjádřily svůj pohled na babí léto. Každý kámen tak ožil jiným motivem, od sluníček po pavučiny a pavoučky. Využívali jsme prožitkové a výtvarné učení, kde si děti samy tvořily a následně své výtvory prezentovaly. Díky této aktivitě jsme také podpořili jejich samostatnost a spolupráci při práci v menších skupinkách.

                   Velký důraz jsme během těchto dvou týdnů kladli na pohybové aktivity a hry inspirované přírodou. Děti si hrály na pavoučky, kteří si tkají své sítě, nebo se proměňovaly ve víly tančící mezi listy. Prostřednictvím těchto her jsme uplatnili pohybovou výchovu, která nejen podporuje fyzickou zdatnost dětí, ale také jejich fantazii a týmovou spolupráci.

                   Neodmyslitelnou součástí byly také pravidelné procházky do přírody, kde jsme pozorovali změny v přírodě. Děti si s sebou na procházky nosily lupy, pomocí kterých zkoumaly detaily pavoučích sítí, drobné rostliny nebo hmyz. Tato aktivita podpořila dětskou zvědavost a touhu po poznání. Využili jsme zde badatelskou metodu, kdy děti měly možnost objevovat přírodu zblízka a klást otázky, které jsme společně zodpovídali.

                   Po celý čas jsme pracovali s individuálními i skupinovými aktivitami. Děti se učily samostatnosti při tvoření, ale zároveň i spolupráci při pohybových hrách a diskusích. Uplatňovali jsme metodu názorného učení, kdy děti měly možnost vše vidět, dotknout se, prozkoumat a vyzkoušet si.

                   Poslední den našeho tématu jsme oslavili malou výstavou dětských prací. Před třídou jsme vystavili malované kameny a pavučiny, děti tak mohly hrdě ukázat svou tvorbu rodičům a kamarádům. Babí léto bylo plné objevování, tvoření a radosti z posledních teplých dnů, které jsme si všichni užili na maximum. Děti získaly nové znalosti o přírodě a rozvíjely své dovednosti jak tvořivé, tak pohybové. Těšíme se na další společná dobrodružství s přicházejícím podzimem!

            Učitelky třídy Sluníčko

          • Upozornění rodičům žáků přihlášených do Keramické dílny a Výtvarného kroužku

          •     Žáci navštěvující ŠD neplatí za zájmovou činnost probíhající ve školní družině. Ve školním roce 2024/2025 však bude vybírán poplatek za výtvarný materiál nakoupený pro práci do Výtvarného kroužku a Keramické dílny. Tato částka činí 200Kč/pololetí za Výtvarný kroužek a Keramickou dílnu 1 a 200Kč/šk. rok za Keramickou dílnu 2 a 3. Částka bude vybírána od přihlášených žáků vedoucím zájmového útvaru během měsíce října.

            Vychovatelky ŠD

          • Ať žije voda!

          •      I v tomto školním roce navštěvují druháci a třeťáci lekce plavání na 11. základní škole. Děti jsou rozdělené dle výkonosti do čtyř skupin. Na starost je mají zkušené učitelky plavecké školy. Formou různých her a činností se děti učí jednotlivé plavecké styly. Už teď jsou vidět velké pokroky.

            Mgr. Jitka Jurgová

          • Nový informační systém školy - EduPage

          • Vážení rodiče,

            rádi bychom Vás informovali o zavedení nového informačního systému EduPage, který budeme ve škole používat. Tento systém nám umožní efektivněji komunikovat s Vámi a poskytne pohodlný přístup k informacím o prospěchu, rozvrzích, domácích úkolech a dalším školním dění.

            První kroky k používání systému EduPage:

            Založení účtu: V pátek 27. 9. 2024 Vám zašleme e-mailem pozvánku s návodem, jak si vytvořit svůj rodičovský účet. Prosíme Vás o jeho založení ještě tento den, protože poté se Vaše přihlášení resetuje a museli bychom jej opět obnovit.

            Stažení mobilní aplikace: Pro pohodlnější přístup můžete stáhnout aplikaci EduPage z Google Play nebo App Store a přihlásit se pomocí přihlašovacích údajů.

            První přihlášení: Po přihlášení do systému budete moci zobrazit rozvrhy, známky, domácí úkoly, elektronické omluvenky a důležité zprávy. Doporučujeme si systém prozkoumat a nastavit si notifikace, aby Vám žádná důležitá informace neunikla.

            Komunikace se školou: Skrze EduPage budete moci jednoduše komunikovat s třídním učitelem nebo vedením školy. Všechny důležité informace se k Vám dostanou včas a na jednom místě.

            Přes aplikaci Edupage nebude možné odhlásit společně s elektronickou omluvenkou oběd žáka! Změny ve stravování žáků prosíme nadále řešit přes Primirest.

            V případě jakýchkoliv dotazů nebo problémů s přihlášením můžete použít odkaz EduPage nebo kontaktovat třídního učitele.

            Věříme, že nový systém usnadní naši vzájemnou komunikaci a pomůže Vám udržet přehled o školních povinnostech Vašich dětí.

             

            Mgr. MgA. Lenka Eliášová

            učitelka ZŠ, ICT koordinátor

          • Profesionální loutková scéna „Kašpárkův svět“

          • V pondělí 16. 9. 2024 k nám zavítala profesionální loutková scéna „Kašpárkův svět“ a zahrála všem třídám MŠ představení „Jak se chtěl drak oženit“. Dětem se pohádka velmi líbila a po představení si všichni prohlédli loutky a kulisy.

            Kolektiv učitelek MŠ

          • Jak Sluníčko přivítalo nový školní rok

          •     Po dvou měsících jsme přivítali nová Sluníčka. První dva týdny sloužily především k seznamování s novými kamarády, poznávání a adaptaci na nové prostředí. První dny jsme se proto věnovali seznamovacím hrám, které dětem pomohly lépe poznat nové kamarády. V neposlední řadě jsem se zaměřili na prostory třídy. Děti se seznámily s novou třídou, hračkami, pomůckami a samozřejmě i pravidly. Jelikož jsou Sluníčka předškolní děti, tak společně jsme si prošli i prostory školy (šatna, jídelna, chodby) a i zde si určili pravidla. Prostory třídy děti poznávaly nejen samy, ale i společně v komunitním kruhu, a to zábavným způsobem. Jednou z aktivit bylo hledání hraček za pomoci skrytých kartiček, které prozradily hračku za pomoci světla. Mimo zábavné, edukační a kooperativní hry jsme i společně vyráběli. Všechny děti ze třídy Sluníčko se zapojily do tvorby naší školy. Okolí školy jsme dozdobili otisky rukou dětí, které třídu navštěvují. V druhé výtvarné činnosti si děti vyrobily sluníčka, které charakterizují jejich novou třídu Čas s dětmi jsme trávili co nejvíce venku a užívali si tak ještě letní sluníčko. Děti se seznámily se školním altánem a zahrádkou. Samozřejmě nesměla chybět ani návštěva Medvídků a Krtečků na zahradě MŠ, kde si děti plně užívaly čas s ostatními dětmi. První dva týdny se tedy Sluníčka vzájemně poznávaly, osvojovaly si základní pravidla třídy a společnosti a učily se vzájemné spolupráci. K výuce byla použita například prožitková metoda, názorně-demonstrační metoda nebo metoda praktická. Hned v začátcích jsme se snažili navodit pozitivní třídní klima, které chceme nadále rozvíjet. Atmosféra byla z pohledů paní učitelek velmi příjemná a doufáme, že i nadále si nová Sluníčka budou svou novou třídu plnou kamarádu užívat.

            p. učitelka Martinka, p. učitelka Anička

    • Kontakty

      • ZŠ Mjr. Ambrože Bílka a MŠ Metylovice, přísp. org.
      • tel.: 558 686 124
      • Metylovice 620
        73949 Metylovice
        Czech Republic
    • Přihlášení