Během prvních dvou týdnů v listopadu jsme se s dětmi věnovali zvířátkům, která žijí volně kolem nás. Poznávali jsme zvířátka na demonstračních obrazcích, porovnávali jsme je s domácími a exotickými zvířaty. U lesních zvířat, jsme se zaměřili na jejich obydlí, potravu a život v zimním období. Povídali jsme si s dětmi, jak se zvířátka z lesa musí na zimu připravit. Které se ukládají k zimnímu spánku, jací ptáci odlétají do teplých krajin, a jak se staráme o zvířátka, které se k zimnímu spánku neukládají. K pozorování krajiny a zvířat jsme využívali procházky venku k lesu a okolo školky.
S dětmi jsme se naučili básničky o Medvědovi a Vrabci, seznámili se s písničkou Vrabec a Sýkorka, na kterou jsme nacvičili i malý taneček. Hrubou motoriku a kooperaci mezi dětmi jsme si procvičili na smyslových a pohybových činnostech. Například: dětí hádaly zvíře podle zvukové nahrávky, u hry „Na Kukačku“ a „Na slepičky“ děti poznávaly sebe po hlase. U hry „Ježek“ a „Na lišku a zajíce“, si děti procvičili hbitost a spolupráci mezi sebou. V čarovném lese jsme se proměňovali na různá zvířátka, u „Medvědí stezky“ jsme se s dětmi pomocí medvědích stop zaměřili na poznávání správného směru. Hrou s padákem jsme zakončili naše cvičení s tělem na poznávání pravo-levé orientace a chvilky k relaxaci a zklidnění našeho těla.
Pomocí plyšových/gumových zvířátek jsme prohlubovali barvy – světlá a tmavá, předložky – hledání kde je zvířátko. Na interaktivní tabuli procvičujeme s programem ČT Edu a Déčkem logické myšlení, postřeh, pozornost, kooperaci ruka-oko, smyslové vnímání a trpělivost. S pracovními listy jsme procvičovali správný úchop tužky, jemnou motoriku, kooperaci ruky a oka, trpělivost, ale také jsme nezapomněli na výtvarné činnosti k rozvoji fantazie a kreativity. Vyrobili jsme si klíč k zamykání zahrady – ťupkání houbou namočenou v tempeře. U ježka si děti upevňovaly správný úchop nůžek, kterého si vystřihly a poté mezi bodliny namotávaly bavlnu. U lesních zvířat si vyzkoušely udělat jeho stín v podzimním lese. Houbičkou namočenou v tempeře ťupkaly na výkres okolo přidrženého lesního zvířátka.
lic. Barbora Kocurková, učitelka MŠ
