Milí rodiče,
zveme vás na workshop výroby šperku, kde si zkusíte práci s drátem a tvorbu originálního kousku. Přihlášky prosím zasílejte do 20.11. Více informací naleznete v letáčku.
Těším se na Vás
Viktorie Šupolová
Milí rodiče,
zveme vás na workshop výroby šperku, kde si zkusíte práci s drátem a tvorbu originálního kousku. Přihlášky prosím zasílejte do 20.11. Více informací naleznete v letáčku.
Těším se na Vás
Viktorie Šupolová
Boccia je paralympijský sport podobný Pétanque a hrají ho lidé s těžkým tělesným postižením, kteří jsou odkázáni na invalidní vozík. Jirka Svojanovský, který se narodil s dětskou mozkovou obrnou, se už od roku 2005 věnuje tomuto sportu. Účastnil se národních i mezinárodních soutěží a nyní, již na vrcholové úrovni, reprezentuje ČR v mezinárodních soutěžích - např. v Pekingu, Portugalsku, Londýně, Skotku, Itálii, Krétě...a jejich zatím největší úspěch je 2. místo v párové soutěži BC3 na turnaji ve Španělsku.
Tento sport nám do družiny 7. 11. přišli představit Jirka se svým trenérem a tatínkem Milanem za doprovodu svého "protihráče" Kuby, aby nám ukázali, jak se Boccia hraje a poté si ji děti mohly vyzkoušet v týmech proti sobě. Hra se všem moc líbila a sklidila velký úspěch.
Velice děkujeme reprezentantům Boccia u nás ve škole a přejeme mnoho krásných úspěchů nejen v tomto sportu, ale i v životě.
Vychovatelky ŠD
Koncem listopadu se na naší škole uskutečnila soutěž v MLUVENĚM PROJEVU. Děti vymýšlely krátký příběh, povídání či pohádku na jedno z nabídnutých témat. Svůj text následně převyprávěly veřejně ostatním dětem a porotě. Porota hodnotila výraznou a srozumitelnou řeč, postoj, užívání spisovných výrazů, přirozené vystupování a samotný text. Přestože vystoupit před veřejností nebylo pro děti nic lehkého, své role se všechny zhostily se ctí!
Vítězové 1. kategorie (1.-3. třída):
1. místo – Natálie Urbančíková (1.tř.)
2. místo – Rozárka Mališová (2.tř.), Emílie Konečná (1. tř.) 3. místo – Madlenka Drastichová (3. tř.)
Vítězové 2. kategorie (4. -5. třída):
1. místo – Gabriela Farná (5.tř.)
2. místo - Liliana Němcová (5. tř.)
3. místo – Jana Rabatinová (4. tř.)
Gratulujeme!
Mgr. Jeanetta Machová
Milí rodiče,
tento školní rok jsme pro naše žáky připravili zajímavou Čtenářskou výzvu, která má za cíl nejen podpořit jejich lásku ke čtení, ale také je povzbudit k rozmanitému přístupu k literatuře. S radostí bychom Vás chtěli seznámit s touto výzvou, do které se mohou zapojit všechny děti, od těch nejmenších až po starší žáky, kteří se nebojí výzev!
lic. Lucie Šigutová
Dne 7. listopadu 2024 se děti v rámci dopoledne zúčastnily akce Zamykání zahrady. Společně v kroužku jednotlivé třídy přednesly v tematických kostýmech naučené básničky a písničky. Následně jsme se vydali zamykat zahradu. Děti k tomu využily klíče, které si na tuto akci vyrobily s učitelkami. Letos byla také připravená stezka, kterou si každá třída jednotlivě prošla a na jejím konci nás čekal společný úkol. Najít poklad. Všechny děti se radostně rozutekly, aby ho co nejrychleji našly. Netrvalo dlouho a poklad byl objeven. To bylo radosti! Následovaly zábavné stanoviště, které si paní učitelky pro děti připravily. Děti tak prošly stanovištěmi jako je hra s obilovinami, luštěninami a kávovou sedlinou. Zde se využívaly například různé přírodniny, auta, zvířaty, pinzety, krabičky, kelímky a v neposlední řadě i lupy, které jim pomohly k lepšímu badání a pozorování detailů. Další aktivitou bylo hledání kaštanových písmenek v bedně s listím. Písmena následně děti přiřazovaly na připravenou šablonu. Nesmělo chybět ani krmení veverky podzimními plody, aby se pořádně na zimu nachystala. Velmi zajímavou aktivitou bylo lepení přírodnin na nataženou lepící pásku. Během chvilky se zahrada mohla chlubit nejrůznější barevnou škálou podzimních listů. Zbylé listy mohly děti napichovat na špejli a vytvořit si tak krásnou barevnou věž.
Akce se nám pěkně vydařila a všechny děti si ji doufáme užily. Tímto děkujeme rodičům za vyrobené kostýmy k tomuto dni a těšíme se na další společnou akci.
Kolektiv učitelek MŠ
Ve čtvrtek 31. října navštívili žáci první třídy Městskou knihovnu ve Frýdku - Místku. Paní knihovnice dětem ukázala různé druhy knih, nejvíce však děti zaujala kniha s pohyblivými obrázky, kterou si postupně všichni prohlédli. Pak se prvňáčci usadili na měkké podušky a zaposlouchali se do příběhu malé myšky a velkého draka. Může být malá myška silná a velká jako drak? A může být drak malý jako myška? Mohou se z nich stát někdy opravdoví kamarádi? Nejen nad těmito otázkami přemýšlely děti při předčítání.Poté jsme si prohlédli knihovnu s dětskými knížkami, mnohé zaujaly interaktivní hry a nechybělo ani prohlížení knížek v pohodlných pohovkách.
Mgr. Taťána Liberdová
V říjnu jsme si s dětmi užívali kouzelnou atmosféru podzimu. Naším průvodcem světem barev, listí a dobrodružství byl skřítek Ludvíček, který nám pomohl zábavným způsobem objevovat změny v přírodě i mnoho nových dovedností. Každý den nás vtahoval do příběhů o změnách v přírodě, zvířátkách, která se pomalu chystají na zimu a podzimních barvách.
S podzimními hrami jsme podpořili i pohyb a prostorovou orientaci. Děti měly možnost vyzkoušet různé pohybové aktivity, které procvičovaly jak tělo, tak mysl. Hráli jsme hry na rozpoznávání barev a také jsme si procvičovali základní matematické dovednosti. Kromě toho jsme pracovali s pracovními listy, které podporovaly jemnou motoriku a trénovaly děti v grafomotorických dovednostech. Díky různým tematickým úkolům děti rozvíjely jak matematické schopnosti, tak pozornost a schopnost soustředění. Každý týden jsme se naučili novou podzimní básničku nebo písničku, které děti zpívaly s nadšením. Tyto básničky a písně pomáhaly rozvíjet slovní zásobu, rytmus a paměť.
Podzimní nálada se odrazila i ve výtvarných činnostech. Vytvářeli jsme deštníky plné barev a připravovali jsme výzdobu na Halloween. Děti si vyrobily papírové dýně, na kterých si tvořily obličeje podle vlastní fantazie. Kromě toho jsme tvořili netopýry – děti za pomoci temperových barev tupovaly noční oblohu a z papírového kapesníku a vaty si vyrobily malého ducha. Tyto činnosti rozvíjely jemnou motoriku, kreativitu i představivost dětí. Abychom dětem ukázali něco nového a rozvíjeli jejich zvídavost, zařadili jsme i jednoduché pokusy. Společně jsme vytvořili „lávovou lampu“ – experiment, který děti zaujal a nadchl.
Na závěr tématu jsme si udělali Halloween Day plný her, zábavných aktivit a hudby. Děti si mohly vyzkoušet hod na cíl, kde měly za úkol trefit ducha, a bavily se při sběru pavoučků ukrytých v barevných špagetách. Nechybělo ani dechové cvičení, kdy děti foukaly pavouky a trénovaly tím své dechové schopnosti. U stolečku čekala na děti nejen tematická skládačka, ale i zábavná aktivita s plácačkami na mouchy, která podpořila jejich pozornost a postřeh. Halloween Day byl zakončen malou strašidelnou procházkou po školce, kde děti ukazovaly své výrobky a společně si sdílely zážitky z celého dne.
Tématem „Podzim čaruje“ jsme s dětmi prožili tři týdny plné objevování, učení a zábavy. Díky skřítku Ludvíčkovi se děti naučily mnoho nového o podzimní přírodě, rozvinuly své motorické i sociální dovednosti a díky hrám a tvoření si vytvořily nádherné vzpomínky. Těšíme se, co nového nám přinese další období a jaké zážitky s Ludvíčkem nás čekají!
Učitelky třídy Sluníčko
Od poloviny října jsme se s dětmi dále zabývali tématem podzim a poznávali jsme více znaky a barvy podzimu, ale také svátky, které k tomuto období patří – Dušičky a Halloween.
Počasí nám přálo, a tak jsme s dětmi trávili spoustu času venku. Děti měly dostatečný prostor pro volnou hru a navazování či prohlubování kamarádských vztahů, ale také jsme se snažili využít venkovní prostředí k realizaci některých činností. Například z enviromentální oblasti byla dětem nabízená činnost „Třídění přírodního odpadu“ – děti si mohly jednak procvičit proces třízení do kontejnerů s konkrétní přírodninou, a také si mohly dané přírodniny osahat. Dále byla dětem nabízena senzorická činnost s různými semínky či zrny a jinými přírodninami– pšenice, oves, řepka, kaštany, žaludy, apod. Děti si vymýšlely své vlastní hry s tímto materiálem. Měly k dispozici různé nádobky - naběračky, pinzety, cukrářské košíčky, autíčka, bagry, a tak dětské hry směřovaly především k hrám na cukráře nebo bagristy.
Za oblíbenou vnitřní činnost děti považovaly hry s psychomotorickým padáčkem, se kterým jsme si znázorňovali různé podzimní počasí za doprovodu příběhu.
Konec října jsme si společně zakončili Halloweenskou párty, která byla nabitá zajímavým programem. Děti přišly do MŠ převlečené ve svých kostýmech, ve kterých jsme následně prožili celý den. Děti nejvíce zaujala senzorická činnost „Vysvoboď pavouky“, kdy měly za úkol najít ve slizu (za pomocí pinzety) pavouky, které následně roztřizovaly na talíře. Pro velký úspěch jsme tuto činnost opakovali.
S příchodem nového měsíce listopadu jsme dokonce stihli oslavit i narozeniny jednoho z Krtečků.
Těšíme se na další společné zážitky
Učitelky třídy Krtečci
Ve středu 23. října navštívili žáci naší školy místní moštárnu. Jirka Izvorský, Milan Horák a Martina Rokycanská provedli děti moštárnou a ukázali jim postup výroby jablečného moštu. Čerstvě vyrobený mošt také všichni ochutnali. Ochotným zahrádkářům moc děkujeme.
Mgr. Taťána Liberdová
Jak probíhá podzim v naší družině? Ve všech odděleních se děti věnují podzimním radovánkám. Rády vybarvují podzimní omalovánky nebo malují vlastní podzimní obrázky, tvoří podzimní výzdobu či dekorace z různých materiálů a nejrůznějšími technikami, ale nejraději si užívají teplého podzimního počasí na školní zahradě.
Vychovatelky ŠD
Žáci naší školy se s nadšením zapojili do výtvarné soutěže Barevný podzim, kterou každoročně pořádá Dům dětí a mládeže Ostrava - Poruba. Soutěž, zaměřená na kreativní ztvárnění podzimní krajiny a přírody, je pro naše děti skvělou příležitostí rozvinout svou fantazii a umělecké dovednosti.
Naši žáci z různých ročníků tvořili originální díla s použitím různých výtvarných technik – od malby vodovými barvami přes pastely až po využití různých netradičních materiálů. V každém obrázku ožívá kouzlo podzimu, od barevného listí až po proměnlivé podzimní nebe.
Soutěžní práce budou zaslány do DDM Ostrava - Poruba, kde odborná porota vybere ty nejlepší. Držíme palce všem zúčastněným a těšíme se na slavnostní vyhlášení výsledků, které proběhne v listopadu.
Zapojení našich žáků do této soutěže je krásným příkladem jejich tvořivosti a chuti objevovat krásu okolního světa, a my jsme na jejich snahu nesmírně hrdí.
Naši školu na soutěži reprezentuje: Nikola Bílková, Sofie Náplavová, Jana Rabatinová, Kristýna Koloničná, Anežka Kucková, Anežka Pavlády, Jan Neškodný, Viktor Tornóczi, Tereza Bílková, Tobias Dorian Maxan, Michaela Halatová, Valentýna Němcová, Ondřej Vyvial, Laura Kociánová, Matyáš Timko, Evelína Fabiánová, Samuel Bílek, Anna Větřilová, Ondřej Pěch, Antonín Tornóczi, Johana Bílková, Liliana Němcová, Eliška Herotová a Valerie Velecká.
Mgr. MgA. Lenka Eliášová a Mgr. Viktorie Šupolová
Milí rodiče,
zveme vás a děti ke společnému poslechu předčítání z knihy s podzimním laděním.Teplý čaj, sladká buchta k tomu, tlumené osvětlení a posezení z měkkých polštářků.Zastavme se spolu na chvíli a prožijme příjemný podzimní čas.
Těší se Spolek rodičů Metylovice
Kroužek vaření se schází každý sudý čtvrtek ve dvou skupinách. Při prvním setkání si žáci mohli vyzkoušet vytvořit palačinky, minipizzy, plněné tortilly, pomazánky, jednohubky a ovocný salát. Připravené jídlo nádherně nazdobili a také snědli.
Těším se na další kulinářské zážitky
Miroslava Zádrapová
Mezi oblíbenou činnosti dětí byla hmatová krabice, kde poznávali plody podzimu hmatem a měly za úkol uhádnout, co drží za plod v ruce. Krmení veverky oříšky (cvičení jemné motoriky, zvedání oříšku pinzetou). Jemnou motoriku jsme dále trénovali s pracovními listy, omalovánky a plastelínou (modelování plodů podzimu). Ve výtvarné činnosti jsme otiskovali namalovanou půlku jablka temperovými barvami na papír. Malovali namočenou vidličkou v temperové barvě bodliny ježkovi. Vyrobili jsme si ze šišky a papírů netopýra (děti vyzdobily pastelkami dle své fantazie jeho křídla). Zaměřili jsme se na prostorové pojmy – nad, pod, u vedle, před, za – které jsme procvičovali s židli a bramborou (Kde je brambora?). Počítání do 10 s určováním číslovky, které jsme procvičovali s obrazovým materiálem „Zavařovací sklenice“. Skládali jsme z kaštanů různé tvary, obrazy číslic a písmen.
Naučili jsme se nové básničky: Stromy, Co se děje na dubu, Kaštany a písně za doprovodu klavírů: Vyletěl si pyšný drak, Měla babka čtyři jabka, Podzimní čarování a Jaro, léto, podzim, zima, které jsou spojené s tímto tématem.
Pořádně jsme si protáhli těla „Cestou do lesa“ u které jsme využili cvičící prvky (ježky, lano, žíněnku, přeskoky apod.). Udělali jsme si soutěž mezi třemi družstvy: „Sbírej oříšky“, kde si děti zahrály na veverku, musely běžet pro oříšky a nosit je po jednom do svého doupěte. Krásné podzimní počasí nás vytáhlo ze třídy ven, a proto jsme realizovali pohybové hry na čerstvém vzduchu. Zahráli jsme si například „Na kopřivu“ – hra na honěnou. Vytvořili jsme na zahradě z jehličí a listu ze stromů hnízdo pro veverku, kde si může uložit své posbírané oříšky. Z obilovin, šišek a aut vyrobili smyslohraní. A nezapomněli jsme na pozorování podzimních změn v přírodě.
lic. Barbora Kocurková, MŠ Medvídci
V pátek 11. 10. 2024 nás navštívil p. Zberovský z BESIPU. Děti se naučily poznávat dopravní značky, které jsou na silnicích a pak své znalosti mohly uplatnit v praxi na dopravním hřišti ve Frýdlantu nad Ostravicí. Akce se moc vydařila, počasí nám přálo.
Lucie Šigutová
Během první poloviny října jsme se věnovali plodům, které se na podzim na zahrádkách sklízí. Děti se seznamovaly s ovocem, rozmanitými druhy zeleniny i s obilovinami sklízejícími se na poli a plody pro zvěř. Děti tyto plodiny poznávaly různými způsoby a smysly. Měly možnost si tyto plodiny osahat, seznámit se s jejich vůněmi, barvami i chutí. Tyto plodiny jsme využili i k různým tvořivým a hravým činnostem, při kterých děti mohly využít svou kreativitu a fantazii.
Každý náš den začíná společným pozdravením se v kroužku s maskotem třídy, Krtečkem. Krteček také děti pozoruje během ranního hraní a v komunitním kruhu děti mnohdy pochválí, ale občas s nimi probere i jejich jednání, které někdy není v souladu s třídními pravidly.
Snažily jsme se činnosti spojené s tématem plodů podzimu pojmout prožitkovým způsobem a často je realizovat i venku. Krásné podzimní počasí jsme hojně využili a trávili jsme dost času na školní zahradě, kde si děti mohly hrát s plody a listy, hrabat jehličí a vytvářet v borovicovém háji domečky pro zvířátka, ale také využívat všech herních prvků naší zahrady.
Děti se naučily básničku „Spadlo listí ze stromu“ a také písničky k tématu „Jaro, léto, podzim, zima“ a „Švestka“, které si s dětmi budeme i nadále opakovat.
Některé děti si ještě stále zvykají na třídní pravidla a povinnosti s nimi spojené. Je vidět, že se mezi dětmi již vytváří kamarádské vztahy a nemají problém mezi sebou komunikovat.
Těšíme se na další společné zážitkyUčitelky třídy Krtečci
S příchodem podzimu jsme ve školce přivítali také nového kamaráda, skřítka Ludvíčka, který nás bude provázet celým tímto krásným obdobím plným barev, vůní a plodů podzimu. Společně s ním jsme se pustili do různorodých činností, které nám přibližují krásy podzimní přírody a umožňují nám se učit hravou formou.
První aktivitou, do které jsme se pustili, bylo povídání si o podzimních plodech. Děti se seznámily s různými druhy ovoce a zeleniny, které jsou typické pro toto období. Zkoušeli jsme je nejen pojmenovat, ale také jsme si povídali o tom, jak vypadají, chutnají a kde rostou. Tato aktivita podpořila dětskou zvědavost a přinesla nové poznatky o světě kolem nás. Učili jsme se podzimní básničky a písničky, kterými jsme rozvíjeli řečové schopnosti.
Ve výtvarných činnostech jsme tvořili jablíčka z barevného papíru a zdobili srdíčko pro skřítka Ludvíčka. Temperovými barvami a vatovými tyčinkami jsme pak malovali podzimní strom, čímž jsme procvičili jemnou motoriku a kreativitu.
V rámci badatelského učení jsme si vysvětlili, jak šišky fungují v přírodě. Děti si vyzkoušely jednoduchý pokus – pozorovaly, co se stane, když šišku namočíme do vody a co když ji necháme na suchu. Šiška v suchu se otevře, zatímco ve vodě zůstává zavřená. Děti byly fascinované a tímto pokusem jsme si vysvětlili, jak příroda chrání semínka uvnitř šišek.
Také jsme zařadili několik pohybových her inspirovaných podzimem. Tyto hry pomohly dětem rozvíjet koordinaci, obratnost a posílily týmového ducha.
Podzimní počasí nás vybízelo k procházkám po okolí, kde jsme sledovali změny v přírodě na vlastní oči. Sbírali jsme listy, kaštany, žaludy a další plody. Nezapomněli jsme také na pobyt na školní zahradě, kde si děti mohly hrát, zkoumat a objevovat nové věci, které podzim přináší. Každý den přináší nové zážitky, které nám pomáhají lépe porozumět přírodě a světu kolem nás, proto se těšíme na další podzimní dobrodružství se skřítkem Ludvíčkem!
Učitelky třídy Sluníčko
Powered by aSc EduPage