Téměř celý únor byl ve třídě Medvídků ve znamení pohádek, které mají děti rády a těšily se na ně. Motivačním prvkem byly pro děti různorodé činnosti u kterých se učily vnímat obsah pohádky, dramatizovat, vyjádřit své pocity apod. Každé ráno před dopolední svačinkou jsme den zahájily pohádkovou rozcvičkou a děti napodobovaly pohyby vybraných pohádkových postav.
Velmi si oblíbily pohádkové hádanky, na IT pohádkové pexeso a pohádkové omalovánky. Podle předlohy malovaly prstem v mouce cestu Jeníčka a Mařenky z pohádky „O perníkové chaloupce“, obkreslovaly postavu kamarádky/kamaráda na balící papír (ježibaba, ježidědek) a samy si je voskovkami a fixi vybarvily podle vlastní fantazie. Vyzkoušely si kouzelnické vaření lektvarů a pokusy při pobytu venku na školní zahradě. Tahle činnost je velmi zaujala, bavila a povedla se jim.
Při dokreslování střechy u perníkové chaloupky si procvičovaly své dovednosti a nápaditě rozvíjely svou fantazii. Naučily se báseň s pohybem „Princeznička na bále“, kde musely pohyb spojit s mluveným slovem. Nadchla je „Kouzelná princeznina krabice“ kde podle hmatu hádaly skryté předměty a správně je pojmenovávaly. Také u slov určovaly počáteční a konečné hlásky ve slově s kterými se někteří s pomocí paní učitelky statečně popasovaly. Pro děti s OMJ to byla výzva, kterou zvládly a při rýmovačkách se slovy doplňovaly na konci krátkého rýmu slovo. Ve výtvarné činnosti si obkreslily, vystřihly a vodovkami zapouštěly barvy na hrneček z pohádky „Hrnečku vař!“. Vyrobily si z předtištěných pohádkových postaviček z papíru loutky, ty si vystřihly, nalepily na špejli a ve vstupní chodbě uspořádaly výstavu pro své rodiče, babičky a dědečky.
Jejich oblíbenou činností se také stalo „Pohádkové a kouzelné čtení s Albi tužkou“ u kterého si zdokonalovaly digitální znalosti.
S dětmi jsme si přečetly nejznámější pohádky, které si vybraly z knihovny a při řízeném rozhovoru si o nich řekly jaká je jejich oblíbená pohádka, rozebraly postavy pohádek a převyprávěly je. Zábavnou a oblíbenou motivací byla pro děti překážková dráha motivována cestou Karkulky za babičkou nebo cesta Jeníčka a Mařenky pryč z lesa. Vyzkoušely si role herců a postavily si z dostupných předmětů ze školky kulisy a pohádku „O červené Karkulce“ zdramatizovaly. Všechny děti se s vervou sobě vlastní zapojily a vysloužily si pochvalu a obdiv.
Pohádkový únor je za námi a moc jsme si to všichni užily.
Učitelky třídy Medvídci