Novinky

          • Z pohádky do pohádky u Medvídků

          •    Téměř celý únor byl ve třídě Medvídků ve znamení pohádek, které mají děti rády a těšily se na ně. Motivačním prvkem byly pro děti různorodé činnosti u kterých se učily vnímat obsah pohádky, dramatizovat, vyjádřit své pocity apod. Každé ráno před dopolední svačinkou jsme den zahájily pohádkovou rozcvičkou a děti napodobovaly pohyby vybraných pohádkových postav.

               Velmi si oblíbily pohádkové hádanky, na IT pohádkové pexeso a pohádkové omalovánky. Podle předlohy malovaly prstem v mouce cestu Jeníčka a Mařenky z pohádky „O perníkové chaloupce“, obkreslovaly postavu kamarádky/kamaráda na balící papír (ježibaba, ježidědek) a samy si je voskovkami a fixi vybarvily podle vlastní fantazie. Vyzkoušely si kouzelnické vaření lektvarů a pokusy při pobytu venku na školní zahradě. Tahle činnost je velmi zaujala, bavila a povedla se jim.

               Při dokreslování střechy u perníkové chaloupky si procvičovaly své dovednosti a nápaditě rozvíjely svou fantazii. Naučily se báseň s pohybem „Princeznička na bále“, kde musely pohyb spojit s mluveným slovem. Nadchla je „Kouzelná princeznina krabice“ kde podle hmatu hádaly skryté předměty a správně je pojmenovávaly. Také u slov určovaly počáteční a konečné hlásky ve slově s kterými se někteří s pomocí paní učitelky statečně popasovaly. Pro děti s OMJ to byla výzva, kterou zvládly a při rýmovačkách se slovy doplňovaly na konci krátkého rýmu slovo. Ve výtvarné činnosti si obkreslily, vystřihly a vodovkami zapouštěly barvy na hrneček z pohádky „Hrnečku vař!“. Vyrobily si z předtištěných pohádkových postaviček z papíru loutky, ty si vystřihly, nalepily na špejli a ve vstupní chodbě uspořádaly výstavu pro své rodiče, babičky a dědečky.

              Jejich oblíbenou činností se také stalo „Pohádkové a kouzelné čtení s Albi tužkou“ u kterého si zdokonalovaly digitální znalosti.

               S dětmi jsme si přečetly nejznámější pohádky, které si vybraly z knihovny a při řízeném rozhovoru si o nich řekly jaká je jejich oblíbená pohádka, rozebraly postavy pohádek a převyprávěly je. Zábavnou a oblíbenou motivací byla pro děti překážková dráha motivována cestou Karkulky za babičkou nebo cesta Jeníčka a Mařenky pryč z lesa. Vyzkoušely si role herců a postavily si z dostupných předmětů ze školky kulisy a pohádku „O červené Karkulce“ zdramatizovaly. Všechny děti se s vervou sobě vlastní zapojily a vysloužily si pochvalu a obdiv.

              Pohádkový únor je za námi a moc jsme si to všichni užily.

            Učitelky třídy Medvídci

          • Krtečci si povídají pohádky

          •   Téměř celý únor byl v naší třídě Krtečků ve znamení pohádek, které děti milují. Naší snahou bylo pohádky dětem nejen přečíst, ale především je jim předat prožitkovými a kreativními způsoby.

                Nejdelší dobu jsme se věnovali pohádce „O perníkové chaloupce“. Po úvodním seznámení s příběhem jsme společně vytvořili opravdovou perníkovou chaloupku z kartonu, kterou si děti ozdobily podle své fantazie, jak zvenčí, tak i zevnitř. Tato chaloupka se stala středobodem volných dětských aktivit. Děti například v rámci výtvarných činností objevovaly vodovkami ztracenou perníkovou chaloupku. Nechyběly ani pokusy o kouzelnické vaření lektvarů nebo zdobení perníčků různými technikami – barvami na karton, fixy, razítky a dokonce i grafomotorickými cvičeními na perníčkách. Děti, které zůstávaly i na odpolední část, se zapojily do zábavných aktivit na interaktivní tabuli.

                V dalších pohádkách, jako byla „Karkulka“, jsme děti seznámili s tradičním příběhem, kdy jsme pomáhali Karkulce péct koláče pro její nemocnou babičku. Děti si velice dobře osvojují stříhání, které využili při vystřihování dobrot do babiččina košíku a každé dítě také nasbíralo kytici pro babičku, při čemž trénovaly poznávání barev, tvarů a názvů květin.Další pohádky jako „O neposlušných kůzlátkách“, „O Budulínkovi“ a „O veliké řepě“ byly také velice zajímavé a inspirativní. Děti si protrénovaly předložky pomocí zábavných pracovních listů, vymýšlely vlastní závěry pohádek nebo například malovaly domeček pro kůzlátka do pěny.

                Každý den jsme začínali pohybovou ranní rozcvičkou, která byla tematicky laděná dle konkrétní pohádky a děti si ji náramně užívaly. Děti si také zkoušely zahrát pohádky v jednoduchých maskách. Výběr masky byl pro děti často složitý a vedl k drobným dohadům o kostýmy. Některé děti se do dramatizace nezapojily, ale s radostí představovaly publikum. Chodili jsme na procházky a užívali si chvíle venku.

                Pohádkový únor nás všechny obohatil a děti se zábavnou formou učily nové věci, rozvíjely své dovednosti a užívaly si společně strávený čas. Moc jsme si to s vámi užily!

            Učitelky třídy Krtečci

          • Prvňáčci v knihovně ve Frýdlantu nad Ostravicí

          •  V pondělí 3. března navštívili žáci první třídy knihovnu ve Frýdlantu nad Ostravicí. Paní knihovnice děti nejprve provedla knihovnou a seznámila je se značením knížek. Následně prvňáčci odpovídali na otázky pohádkového kvízu a zařazovali postavičky do správných pohádek. Děti zaujala také praktická ukázka půjčení a vrácení knih. Největší zájem měli všichni o nové knížky, které si mohli v klidu prohlížet.

             Návštěva knihovny byla pro děti příjemným zpestřením výuky, paní knihovnici moc děkujeme.

            Mgr. Taťána Liberdová

          • Sluníčka navštívila 1. třídu

          •    Ve čtvrtek 27. 2. 2025 navštívili předškoláci první třídu. Prvňáčci společně s p. učitelkou děti pěkně přivítali a pozvali je k sobě do lavic, aby zažili pravou atmosféru ve škole. Během vyučovací hodiny si předškoláci zábavnou formou prošli různé aktivity a úkoly. Jako první tedy začali básničkou s pohybem na procvičení prstů a následovalo uvolňovací cvičení ruky. Děti si také vyzkoušely hru na sluchové vnímání, kde procvičily určování počáteční hlásky ve slově. Další část hodiny se věnovala práci s demonstračními obrázky. Matematika byla dětem představena pomocí barevných obrázků, které děti třídily podle barev, velikosti a čísel. Počítaly od 1 do 5 podle psaných čísel i obrázků. Hodina byla zakončená hrou „Já mám, kdo má“ a závěrečným hodnocením.

            Děkujeme p. učitelce a dětem z první třídy za možnost návštěvy a připravený program.

            Učitelky třídy Sluníčko

          • Masopustní a pohádkové dobrodružství ve Sluníčku

          •    V uplynulých týdnech jsme si užili spoustu zábavy, tvoření a objevování nejen masopustních tradic, ale také světa pohádek. Každý den byl naplněný hrami, tvořivými aktivitami i novými zážitky. Děti se seznámily s významem Masopustu, jeho tradičními zvyky a veselím. Společně jsme stavěli "Nohu od masopustního stolu", která nás naučila spolupráci. Dechová cvičení jsme procvičili při aktivitě "Masopustní cestička".

                Během dalších dvou týdnů jsme si povídali o pohádkách – jaké mají děti rády, jaké postavy v nich vystupují a jaké poučení nám přinášejí. Hlavní roli u nás tentokrát hrála Červená Karkulka. Děti si zkusily obrázkové čtení, kdy postupně skládaly děj pohádky pomocí ilustrací a popisovaly, co se v příběhu děje. Červená Karkulka se také stala inspirací pro naše výtvarné aktivity. Společně jsme začali tvořit naši vlastní knihu pohádek – děti si hrají na ilustrátory, kreslí obrázky a doplňují pracovní listy. Tento projekt bude trvat pět týdnů a moc se na něj těšíme!

                V dalším týdnu jsme se ponořili do příběhu Perníkové chaloupky. Děti si vyrobily perníky z kartonu, které si krásně ozdobily a následně je lepily na kartonovou perníkovou chaloupku. Nechyběly ani tematické pohybové hry, dechová a artikulační cvičení, která nám pomáhají srozumitelně mluvit a správně dýchat.Celé téma jsme zakončili Pohádkovým dnem. Děti se proměnily v malé scénografy a chystaly kulisy pro dramatizaci pohádky O Perníkové chaloupce – malovali jsme temperami a vytvářeli kouzelnou pohádkovou atmosféru. Poté jsme pozvali druhou třídu, která se přišla podívat na naše krásné divadlo. Po představení jsme si užili Pohádkovou stezku, kde děti plnily různé úkoly. Zahráli jsme si také soutěže, jako například „Najdi správný košíček“, „Útěk z liščí nory“ a „Stavitelé domečku tří prasátek“. V této soutěži děti stavěly domečky z různých materiálů – vaty dřívek a pet víček. Poté jsme vyzkoušeli, zda jejich domeček obstojí proti „vlčímu dechu“ – použili jsme fén a sledovali, které domečky vydrží a které se převrhnou.

                 Na konci stezky děti objevily poklad v podobě knih, který jim udělal obrovskou radost. Tento objev nám zároveň otevřel nové téma na další dva týdny – kouzelný svět knih, ve kterém budeme pokračovat v našem pohádkovém dobrodružství.

            Těšíme se na další společná dobrodružství!

            Učitelky třídy Sluníčko

          • Karneval ve třídě Sluníčko

          • Ve čtvrtek 13. 2. 2025 se ve třídě Sluníčko konal Karneval. Letošní karneval se nesl v duchu prožitkové, zážitkové a zábavného učení, které nám pomohlo rozvíjet spolupráci a podpořit smysly. Než nám ale samotná zábava mohla vypuknout, tak bylo potřeba připravit občerstvení a výzdobu na stoly. Do této přípravy se zapojily pod dohledem paní učitelek všechny Sluníčka. Děti se naučily skládat ozdobně ubrousky a připravovat jednohubky. Po společném přípitku a vtipném fotokoutku nám karnevalová zábava mohla plně začít. Děti si mohly vyzkoušet hry, aktivity jako je hod balonku do klauna, slalom se lžičkou na balančních podložkách, cvik Medvěd (míček na zádech), hru s kruhy (cílem bylo pomocí skoku posbírat všechny kruhy a dát je na kužel), nebo přenos balonku v uvízlém kruhu. Největší úspěch ale měla hra Klaunův nos, kdy se děti ve spolupráci snažily za pomoci nahýbaní krabice dostat balonek ven. Děti zde vymýšlely nové obměny hry. V rámci výtvarné činnosti si děti společně vybarvily klauna, který se jim moc povedl. Karneval jsme zakončili závěrečnou diskotékou a předáním účastnického diplomu a menšího dárečku. Podle zpětné vazby děti hodnotíme letošní karneval velmi pozitivně a doufáme, že si děti odnesly nejenom dáreček, ale i krásné vzpomínky a zážitky.

             

            Děkujeme rodičům za poskytnuté občerstvení a krásné kostýmy.

            Učitelky třídy Sluníčko

          • Hurá, je tu karneval!

          •      V prvním únorovém týdnu jsme téma zaměřili na karnevalové veselí a také se seznámily s některými tradicemi v období Masopustu.Celým týdnem nás provázel papírový maskot klauna, který dětem ukládal různé úkoly a hry. Na slavnostní zakončení týdne jsme společně uspořádali Karneval. Děti přišly v krásných a kreativních maskách, které přispěly k radostné atmosféře. Děti se pochlubily svými kostýmy promenádou v maskách, zasoutěžily si a zahrály si zajímavé hry. Vyrobily si jednoduché masky a škrabošky a rekvizity do fotokoutku. Jako na správné veselici nechybělo občerstvení a taneční zábava.

                Celkově byl karneval velice povedený a splnil svůj účel – přinést dětem radost, zábavu a posílit přátelské vztahy ve školce. Mockrát děkujeme rodičům, kteří se podíleli na přípravě kostýmů.

            Učitelky třídy Krtečci

          • Vystoupení na maškarním plese

          •    Dne 15. 2. 2024 proběhlo vystoupení dětí z Mažoretek a Gymnastiky na dětském maškarním plese. I přes velkou nemocnost se akce vydařila. Mažoretky tancovaly na známou píseň Gimme! Gimme! Gimme! od skupiny ABBA a gymnasté cvičili s gymnastickými stuhami na upravenou verzi skladby Ballade pour Adeline. Vystoupení se divákům velice líbilo a děti sklidily bouřlivý potlesk.

            Mgr. Renáta Turková, lic. Lucie Šigutová

          • Karneval u Medvídků

          •   První týden v únoru jsme se věnovali asi nejoblíbenějšímu tématu dětí. Masopust, plný barev, kostýmů a smíchu, je ideální příležitostí k rozvoji kreativity a radosti dětí. Masopust v mateřské škole je vítanou příležitostí, jak zapojit děti do tradičního veselí a oslav. Tento karnevalový svátek, který má své kořeny v lidové kultuře, přináší spoustu radosti jak dětem, tak pedagogům. K čemu se ale vůbec Masopust vztahuje? Je to čas, kdy se převlékáme do různých masek, tancujeme, zpíváme a užíváme si neformální atmosféru před příchodem postního období. A co je na tom podle vás nejlepší? Jsou to ty barevné kostýmy a vtipné převleky, které dají kouzlo celé akci!

                Toto téma jsme ve třídě Medvídků pojali formou zábavy, kdy jsme hráli spoustu pohybový a smyslových her. Pomocí demonstračních obrázků a videí jsme si přiblížili lidovou tradici (masopustní průvod a jeho tradiční masky). Nezapomněli jsme ani na rozvoj výtvarných dovedností, u kterých jsme využili i dechové dispozice dětí při tvorbě klauna. Kreativitu a fantazii využily při výrobě výzdoby na svůj karnevalový den. Naučili jsme se básničky s pohybem a hudební dovednosti prohlubovali s orffovy hudební nástroji.

               Ale největší zábavu děti zažily na našem třídním karnevalu. Vstup do třídy byl v masce, ve které děti čekala spousta zábavy na různých stanovištích. Myslím si, že tento týden si děti velice užily.

            lic. Barbora Kocurková

          • Lednové dovádění u Medvídků

          •     V Lednu jsme si dali za cíl seznámit děti s tradici Tří králů. Získaní poznatku o zimních sportech, seznámení se zimní Olympiádou, mít povědomí o zdravém životním stylu, otužování.

                Nejprve jsme si povídali o mudrcích, kteří se šli poklonit králi a odevzdat mu své dary. Tento příběh děti moc nezaujal ale chtěli jsme jim přiblížit, jak vznikla tradice Tří králů. Moderní pojetí už děti bavilo hodně. Povídali jsme si o Tříkralové sbírce a předvedli jsme si, jak nás navštěvují Tří králové u nás doma. Vyrobili jsme si koruny s písmeny králů, oblékli hábit a šli zpívat píseň My Tři králové k postavenému domečků z kostek. Dramatizace děti velice zaujala a tuto aktivitu chtěly předvádět každý den. V rámci rozvoje jemné motoriky, tvořivosti a fantazie si každé dítě vyrobilo svou královskou korunu.

                Nadále jsme se věnovali zimním sportům. Pomocí obrazového materiálu na IT se děti seznámily s typickými sporty, které patří k zimě. Povídali jsme si o rozdílech mezi letními a zimními sporty, jaký je rozdíl v oblékání, který sport se jim líbí a chtěly by ho umět. S demonstračními obrázky určovaly vybavení a ochranné pomůcky u jednotlivých sportů. Velmi je bavila pantomima, kde předváděly hokej, lyžování, krasobruslení, sáňkování apod. Prováděli jsme dechová a artikulační cvičení, vytleskávaly slova spojená se zimními sporty a říkali si první a poslední hlásku ve slově. Děti si samy vytvořily překážkovou dráhu přes „zamrzlou vodu“ a o to více je bavilo trénovat rovnováhu a soustředěnost. S dětmi jsme si při řízeném rozhovoru popovídali o Olympiádě dětí a mládeže 2025 v MSK – IT (www.decko.cz). Ukázaly jsme si znaky (kruhy) olympiády. Ve třídě jsme si malou olympiádu uspořádaly, kde si děti vyzkoušely lyžování mezi brankami (lyže z kartónu papíru), trefování se „pukem“ (zmuchlaným papírem)do branky i do krabice a také si vyrobily medaile podle vlastní fantazie. Děti třídily zimní sporty podle toho, kde je provádíme – na ledu, na sněhu apod. Z magnetické stavebnice si postavily sportovní halu a velké olympijské sportoviště z dřevěných, molitanových kostek a dek. Velmi je bavila výroba rukavice, kterou si podle šablony obkreslily, vystřihly a zapouštěly do ní různé vodové barvy podle vlastní fantazie. Také si vybarvily obrázek krasobruslařky/hokejisty, vystřihly, nalepily na namalovanou plochu „ledu“ temperovými barvami a nalepily vatu jako sněhové vločky. Zapojily se do pokusu, jak vzniká led. Daly vodu do kelímku za okno a sledovaly, jestli zamrzá, a když se dá opět do třídy, jak roztává. Velmi je zaujala smyslová hra „Co chybí“, a PH „Mrazík“. Naučily se báseň s pohybem „Bílá zima“.

                Při pobytu na školní zahradě děti měly největší radost z jízdy na lopatách, válení sudů ve sněhu, z koulování (dbáno na bezpečnost), stavěly sněhuláka, vyšlapovaly sněhové cestičky kolem MŠ. Vyzkoušely si společně s dětmi ze třídy Krtečci malování vodovými barvami do sněhu a pokusu zamrznutí.

                V následujících únorových týdnech nás čekají témata zaměřená na období masopustu, karnevalu a pohádek. Tyto témata jsou hodně hravé a doufáme, že děti budou bavit.

            Učitelky třídy Medvídků

          • Leden u Krtečků

          •     Ve druhém lednovém týdnu bylo cílem seznámit děti hravou formou s tradicí Tří králů. Téma děti zaujalo, velice si oblíbily pohybovou hru „Král sedí na trůně“, a také dramatizace k příběhu, kdy si příběh samy zahrály. Některé děti na konci týdne dokázaly pojmenovat Tři krále i dary, které přinesli.

                Následovalo téma zimy. V první týdnu se děti seznámily se zimním počasím, u kterého jsme hojně využívali oblíbený, psychomotorický padák k hudebně pohybovým hrám. Povídali jsme si o sněžení, foukání a mrazu-ledovce. Děti se samy pokoušely znázornit mráz na okně technikou vody a soli. Oblíbily si koulovanou s papírovými koulemi, které samy vytvořily. Některým dětem dělalo problém říct, jaké je aktuální počasí po nahlédnutí z okna.

               Během druhého týdne si děti procvičily názvy zimního oblečení, barvy, vytleskávání slov, ale nejvíc je oslovila činnost „Popletená paní učitelka“, která přišla za dětmi nevhodně oblečená. Nevěděla, na jaké místo se různé části zimního oblečení oblékají, a proto ji měly děti za úkol pomoci. V tomto týdnu děti chtěly každý den opakovat pohybovou hru „Mrazík“. Všechny děti dokázaly vytleskat i pojmenovat názvy zimního oblečení.

                Ve třetí části tohoto tématu jsme se zaměřili na pohybové aktivity. V jednotlivých dnech jsme si povídali o bruslení, hokeji, koulované a lyžování. Toto téma jsme završili uspořádáním zimní sportiády, ve které si děti mohly vyzkoušet několik sportovních dovedností jako například: hod na terč, lyžařské závody nebo třeba překážkovou dráhu. Děti byly odměněny medailí. V závěru týdne se do sportovních závodů zapojili i ty děti, které sportovní hry nemají v oblibě a většinou se jich neúčastní.

                Počasí nám přálo, a tak jsme trávili spoustu času také venku, kde jsme využili napadnutý sníh k různým zábavným i tvořivým aktivitám. Děti se většinou s chutí aktivně zapojovaly do všech činností.

               V následujících týdnech nás čekají témata zaměřená na období masopustu, karnevalového veselí a pohádek.

            Učitelky třídy Krtečci

          • Lednová dobrodružství ve třídě Sluníčko

          •  Leden byl měsícem plný zajímavých aktivit, které dětem nejen přiblížily tradiční svátky a zimní radovánky, ale také rozvíjely jejich kreativitu, pohybové dovednosti a logické myšlení.První téma se zaměřilo na tradici Tří králů. Povídali jsme si o příběhu mudrců a darech, které na své cestě nesli. Také jsme si představili Tříkrálovou sbírku, která probíhá po celé naší republice. Děti si tímto způsobem rozvíjely slovní zásobu, porozumění tradicím a schopnost vyprávět příběh. Nejvíce zajímavou činností se stala tzv. Cesta králů, kde se děti snažily najít cestu za pomocí demonstračních karet. V tvořivých aktivitách jsme z papírových harmonik vyrobili vlastní postavičky králů, čímž si procvičili jemnou motoriku a výtvarné cítění. Společně jsme také vytvořili velkou hvězdu, kterou jsme využili v dramatizaci příběhu. Celkově dramatizace příběhu děti velmi zaujala a aktivitu jsme několikrát opakovali.

                Následně jsme se věnovali zimním sportům a znakům zimy. Povídali jsme si o různých zimních sportech, jejich rozdělení a pomůckách, které se při nich používají. Děti se také dozvěděly o důležitosti bezpečnosti při zimních aktivitách. Abychom téma prožili na vlastní kůži, připravili jsme překážkovou dráhu zaměřenou na různé povrchy a rovnováhu. Děti si tak trénovaly koordinaci pohybu a stabilitu. Soutěž v lyžování na papírových lyžích pak přinesla spoustu radosti a posílila hrubou motoriku i týmovou spolupráci. Kreativní tvoření pokračovalo výrobou papírových bruslí a rukavic, při čemž si děti procvičily stříhání, lepení a jemnou motoriku. Společně jsme téma zakončili zajímavým pokusem s přeměnou vody na led. Děti tak získaly praktické zkušenosti s fyzikálními jevy a rozvíjely své pozorovací schopnosti.

                Během celého měsíce jsme chodili ven, kde jsme plně využili krásné zimní počasí k bobování a samozřejmě k stavění sněhuláků.

                V měsíci lednu se uskutečnila akce Rytmické bubnování, které rozvíjelo smysl pro rytmus, sluchové vnímání a koordinaci pohybů. Děti si užily nejen hudební zážitek, ale také si procvičily rytmus, soustředění a poznaly nové hudební nástroje. V posledním týdnu nás čekala návštěva Světa techniky. Děti si užily příjemné a edukační dopoledne. 

              Leden byl měsícem plným objevování, pohybu a tvoření, který přinesl dětem spoustu nových dovedností, ale i zážitků. Těšíme se, co nám přinese nový měsíc.

            Učitelky třídy Sluníčko

          • Lyžařský výcvik

          •    V letošním školním roce se lyžařského výcviku zúčastnili žáci 4. a 5. ročníku. Celý týden se na lyžařském výcviku učili lyžovat na krásných horských svazích Opálená. Ti, co na lyžích stáli poprvé, se naučili základy, zatímco pokročilejší lyžaři si mohli zlepšovat styl a zkoušet jízdu prostřednictvím her a programů, které ještě více posílily přátelské vztahy mezi spolužáky. Počasí jim přálo. V pátek se konaly závody, na které se všichni těšili.

               Na prvním místě se umístila žákyně ze 4. třídy Izabella Kusáková, na 2. místě se umístila žákyně 5. třídy Sára Hemerková a na 3. místě se umístila žákyně 4. třídy Laura Kociánová. Všechny děti dostaly diplom a sladkou odměnu za účast. Lyžařský výcvik se velice podařil!

            lic. Lucie Šigutová

          • Zápis do 1. třídy pro školní rok 2025/2026

          • Zápis do 1. třídy na školní rok 2025/2026 bude probíhat prezenční formou v úterý 8. dubna 2025 od 14 do 17 hodin v budově ZŠ.

            K zápisu se registrujte na určitý čas přes rezervační systém EduPage. Rezervační systém bude spuštěn 17. 3. 2025 ZDE.

            K zápisu přineste:

            • občanský průkaz zákonného zástupce, pokud má dítě jiné trvalé bydliště, také občanský průkaz dítěte nebo potvrzení o trvalém bydlišti
            • rodný list dítěte
            • v případě žádosti o odklad povinné školní docházky posouzení školského poradenského zařízení a odborného lékaře nebo klinického psychologa
            • pokud byl dítěti udělen odklad povinné školní docházky na jiné škole, písemné rozhodnutí o udělení tohoto odkladu

            Žádost o odklad lze rovněž sepsat na místě, případně se poradit se zkušenými pedagogy.

            Osobní účast dítěte na zápise není nutná, ale doporučujeme ji.

            Těšíme se na Vás.

            Kolektiv učitelů

          • Výlet do Světa techniky v Ostravě 

          • Ve čtvrtek 30. ledna 2025 jsme se s dětmi vydali na dopolední výlet do Světa techniky v Ostravě. Na místo jsme dorazili autobusem a hned po příjezdu jsme se rozdělili do dvou skupin, které čekaly zajímavé vzdělávací programy.

            První skupina se vydala na cestu do světa včel a medu v programu Putování za medem. Děti se zde dozvěděly mnoho zajímavostí o včelách, jejich životě a práci. Vyzkoušely si hledání rostlin pomocí UV baterky, což jim pomohlo pochopit, jak včely vnímají květiny. Také se seznámily s malým robotem Bee-Bot, kterému musely naplánovat cestu, což rozvíjelo jejich logické myšlení a orientaci v prostoru.

            Druhá skupina měla program Doktorská školička, kde se děti ponořily do tajů lidského těla. Se zájmem skládaly magnetickou postavu člověka. Dalším zpestřením byla hra čichové pexeso, kde děti hádaly vůně a tím si procvičily svůj čich a paměť. Velká část programu byla zaměřena na smysly. 

            Mezi programy měly děti možnost strávit čas v Dětském Světě, kde si mohly vyzkoušet různé role a profese. Procházely tematickými koutky jako například doktor, restaurace, farma, stavba domu, těžba uhlí, televizní a hlasatelský svět. Každý si našel něco, co ho zaujalo, a mohl si hravou formou vyzkoušet nové zkušenosti.

            Celé dopoledne se neslo ve znamení zábavy, objevování a učení. Děti odjížděly plné zážitků a nových vědomostí. Výlet do Světa techniky byl skvělým propojením vzdělávání a hry a rozhodně se sem rádi někdy vrátíme!

             

            Martina Tkačová, Dis.

          • Žáci objevovali svět 3D tisku v DIGI kroužku

          •   V rámci našeho DIGI kroužku měli žáci jedinečnou příležitost jako první nahlédnout do fascinujícího světa 3D tisku díky zakoupení nové 3D tiskárny do naší školy. Během výuky se seznámili s principy fungování 3D tiskáren, prozkoumali online databázi modelů a dokonce se mohli podívat na přípravu a tisk vybraných výtvorů.

              Naše nová 3D tiskárna vzbudila velký zájem. Žáci se dozvěděli, jak se digitální modely převádějí do fyzických objektů, a zjistili, že 3D tisk nenajde uplatnění jen v technice, ale také ve školství, medicíně či umění. S nadšením sledovali, jak tiskárna vrstvu po vrstvě vytváří vybrané modely.

              DIGI kroužek tak dětem nejen ukázal moderní technologii v praxi, ale také rozvíjel jejich kreativitu a logické myšlení. Už teď se těšíme na další projekty, které společně vytvoříme!

            Mgr. MgA. Lenka Eliášová

    • Kontakty

      • ZŠ Mjr. Ambrože Bílka a MŠ Metylovice, přísp. org.
      • tel.: 558 686 124
      • Metylovice 620
        73949 Metylovice
        Czech Republic
    • Přihlášení